شناسهٔ خبر: 24718 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شورای مسکن هرمزگان مطرح شد:

اقدام در جهت رفع مشکلات مسكن مهر در هرمزگان/ ۳۲ هزار واحد مسكن مهر در مرحله نازک کاری

جلسه استاندار هرمزگان در شورای مسکن گفت: مشکلات فضاهای آموزشی مسكن مهر در هرمزگان به سرعت رفع شود، این در حالیست که مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان بر رفع فوری مشکلات پیش روی مسکن مهر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان هرمزگان، جاسم جادری استاندار هرمزگان در جلسه شورای مسکن استان گفت: طبق گزارش‌های موجود ۷۰ درصد از واحدهای افتتاح شده از مجموع واحدهای افتتاح شده در طرح مسكن مهر توسط دولت یازدهم صورت گرفته و در این راستا زیرساخت‌های گسترده‌ای نيز ایجاد شده است.

جادری با بیان اینکه مسکن مهر یکی از طرح‌هایی است که از دولت قبل با مشکلات و چالش‌های زیاد به دولت یازدهم به ارث سیده است، افزود: در این بین عده‌ای از مردم دچار مشكلات بسياری شدند که در حال حاضر باید با هدف رفع مشکلات این طیف فعالیت‌های بيشتری داشته باشيم.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌های موجود ۷۰ درصد از واحدهای افتتاح شده از مجموع واحدهای افتتاح شده در طرح مسكن مهر توسط دولت یازدهم صورت گرفته و در این راستا زیرساخت‌های گسترده‌ای نيز ایجاد شده است.

استاندار هرمزگان ضمن تقدیر از شهرداری بندرعباس به دلیل راه اندازی شهرداری ویژه برای شهرک مسكن مهر پیامبر اعظم (ص) بندرعباس، اضافه کرد: نسبت به ماه‌های قبل بسیاری از مشکلات در این شهرک رفع شده است.

جادری تاکید کرد: مشکلات مرتبط با فضاهای آموزشی نیز در این شهرک و سایر طرح‌های مسكن مهر باید در اسرع وقت رفع شود.

وی افزود: طی این مدت کارهای زیادی توسط وزارت خانه‌های مخلتف و بانک‌ها برای تكميل طرح‌های مسكن مهر صورت گرفته است.

غلامحسین شیری در این جلسه با بیان اینکه اگر برخی از مسائل مسكن مهر حل نشود به طور جدی وارد چالش می‌شویم، عنوان كرد: برخی از تعاونی‌های مسكن مهر به شدت دچار مشکل هستند و در برخی از تعاونی مشکلات مالی رخ داده که فشار به مردم آمده است.

شیری ادامه داد: فشار هزینه‌های انشعاب برق، آب، محوطه سازی و آسانسور به دوش مردم اضافه شده است و این در حالیست که برخی از تعاونی‌ها کار را رها کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از مردم واقعا سرگردان شده‌اند، افزود: مشکل برق و انشعابات مورد نیاز، یکی از مشکلات مهم است که بعضا سبب توقف پروژه‌ها شده است.

به گفته شیری، در مسکن مهر، تمامی هزینه‌های جانبی انشعابات باید توسط تعاونی‌ها تامین شود و این در حالیست که در سایر ساختمان‌های شهر مشترک فقط هزینه انشعاب را می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اضافه کرد: هزینه‌های ساختمانی شامل نصب آسانسور و سایر مصالح در استان به طور قابل تاملی بالا رفته و مشخص نیست دلیل این افزایش چیست در حالی که در سایر استان‌ها قیمت‌ها بعضا نصف است.

وی اضافه کرد: در راستای رفع مشکلات همه باید در کنار هم قرار گیرند و هر کس وظیفه محوله را انجام دهد.

مدیر مسكن و ساختمان اداره كل راه و شهرسازی هرمزگان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی مسکن مهر در استان گفت: تمامی پروژه‌های مسكن مهر موجود در استان ۵۵ هزار واحد است که تاکنون به ۳۲ هزار واحد به مرحله نازک کاری رسیده است.

ماندانا مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر اشاره كرد و یادآور شد: بیشتر پروژه‌های باقی مانده در ید تعاونی‌های مسکن مهر است.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۳۷ هزار واحد تسهیلات دریافت کرده‌اند که باید در قبال سایر پروژه‌ها نیز در این نشست تصمیم گرفت.

این مسئول افزود: تاکنون بیش از ۳۰ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است.

نظر شما