به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گیلان، رضا علی نیا مدیر مسكن و ساختمان اداره كل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: در راستای اجرای ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال ۱۳۹۳ و آخرین ابلاغیه مقام عالی وزارت در تاریخ ۹۵/۴/۵ در راستای ساماندهی قانون پیش فروش ساختمان و تضمین حقوق شهروندان (سازندگان و خریداران) و ایجاد اطمینان در بازارپیش خرید و فروش مسكن و ساختمان، سازندگان محترم به عنوان پیش فروشنده اعم از مالك رسمی زمین، سرمایه گذار، مستاجر یا نماینده قانونی وی میبایست مدارك خودشان را بهمراه فرم تكمیل شده درخواست صدور مجوز انتشار آگهی پیش فروش ساختمان، به اداره كل راه و شهرسازی استانها كه به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی اجرای این دستورالعمل را بر عهده دارند ارائه نمایند.
علی نیا افزود: مهلت اعتبار مجوز صادره از سوی ادارات كل راه و شهرسای استانها به مدت سه ماه از تاریخ صدور مجوز است و پس از اتمام مهلت مزبور، مجوز صادره از درجه اعتبار ساقط و متقاضی موظف است جهت دریافت آن مجدداً درخواست خود را تسلیم اداره كل راه و شهرسازی استانها نمایند.
مدیر مسكن و ساختمان اداره كل راه و شهرسازی گیلان افزود: در ادامه روند بررسی مدارك و پروندهها گفت مجوز پیش فروش ساختمان با همكاری و مشاركت بانك مسكن به سازنده داده میشود و نقل و انتقال وجه بابت پیش فروش ساختمان مستقیما از طریق بانک مسکن به سازنده پرداخت میشود.
وی در پایان اعلام کرد: طبق بخشنامه وزارت راه و شهرسازی و اعلام آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی آگهیهای فروش و پیش فروش ساختمان جهت درج در رسانهها میبایست با مجوز ادارات کل راه و شهرسازی استانها صورت پذیرد و دلیل اجرای قانون ساماندهی پیش فروش ساختمان را، تخلفات گسترده و عدم پایبندی پیش فروشندهها و پیش خریداران به تعهدات خود در سنوات قبل و ایجاد اطمینان در بازار مسكن و ساختمان خواند و گفت: این قانون ابزار موثر و مهمی برای توسعه امر ساخت و ساز است.
نظر شما