شناسهٔ خبر: 24745 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر خبر داد؛

پیگیری هزینه‌کرد ۴۰۰میلیون تومانی بجای ۴ میلیارد تومانی در عمارت تاریخی/ تشریح آخرین وضعیت واگذاری عمارت مسعودیه در مناقصه یک متقاضی

عمارت مسعودیه رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با تاکید بر متولی بودن سازمان میراث‌فرهنگی در ارتباط با بناهای تاریخی گفت: در حال حاضر عمارت مسعودیه رو به تخریب است و باید هر چه سریعتر برای آن فکری کرد.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در مورد بازپس گیری عمارت مسعودیه از شرکت عظام توسط سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در دوران احمدی نژاد این عمارت در یک مناقصه اشکال‌داری واگذار شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر ادامه داد: در سال ۸۹ و در زمان آقای بقایی که مسئول سازمان میراث فرهنگی کشور بود در مناقصه‌ای که فقط یک نفر متقاضی داشت آن هم شرکت عظام بود این عمارت واگذار شد و قرار بود این شرکت ۴ میلیارد  تومان به مدت سه سال برای مرمت این عمارت‌خانه صرف کند.

به گفته سالاری متاسفانه بعد از گذشت ۶ سال فقط ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و بازدیدی که از این عمارت داشتم نشان از تخریب‌های زیادی در این مکان تاریخی بود.

وی بیان کرد: قسمت‌های زیادی از این عمارت‌خانه را موریانه خورده و آیینه کاری‌هایش خراب شده و نیازمند بازسازی است و پیشنهاد می‌کنیم که شهرداری تهران در بازسازی این عمارت کمک کند تا بتوانیم از  این مکان تاریخی در بخش‌های فرهنگی استفاده کنیم.

سالاری با اشاره به اینکه عمارت مسعودیه یکی از بناهای تاریخی در دوره ناصری بوده است به فارس گفت: سازمان میراث فرهنگی با پیگیری‌های انجام شده این عمارت را پس گرفته است البته اختلافات همچنان ادامه دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با بیان اینکه این عمارت یکی از بناهای فاخر میراثی تهران است گفت: در حال حاضر این مکان تاریخی رو به تخریب است و باید هر چه سریعتر برای آن فکری کرد.

گفتنی است عمارت مسعودیه به نام یکی از فرزندان ناصرالدین شاه و در زمینی به وسعت ۱۴ هزار متر ساخته شده است. عمارت مسعودیه کاخ گلستان دوم است و اتفاقات زیادی در دوران ناصری همچون جنبش مشروطه در آن رخ داده است. این عمارت محل تجمع مشروطه‌خواهان در مخالفت با محمدعلی‌‌ شاه بود و بعد از اینکه محمدعلی شاه مجلس را به توپ بست این عمارت را نیز به توپ بست./

نظر شما