شناسهٔ خبر: 24813 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملکرد سه ماهه نخست سال ۹۵ در بندر تجاری لنگه:

۲۴ درصد افزایش تخلیه و بارگیری در بخش غیرنفتی/ رشد ۶۹ درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتینری در بندر لنگه

بندر لنگه مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از تخلیه و بارگیری ۱۹۵ هزار تن کالا و جابجایی ۲۰هزار نفر در مسیرهای دریایی مشترک ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، "محمود صابری" با ارایه گزارشی از عملکرد سه ماهه نخست سال ۹۵ در بندر تجاری لنگه، گفته است: طی مدت یاد شده، ۱۹۴ هزار و۵۵۲ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد. از این میزان، ۱۹۳ هزار و ۸۹۷ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۶۵۵ تن مربوط به کالاهای نفتی بوده است که در بخش غیرنفتی ۲۴ درصد افزایش تخلیه و بارگیری به ثبت رسید.

صابری از افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در بندر لنگه خبر داد و افزود: طی مدت یاد شده، ۱۰۶ هزار و ۴۳۲ تن کالا از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۸ درصد پیشرفت داشته استهم چنین . طی این مدت، ۵۳هزار و ۶۷۲ تن کالای غیر نفتی به بندر تجاری لنگه وارد شد.

مدیراداره بنادر و دریانوردی لنگه با بیان اینکه طی سال جاری۲۲ هزار و ۲۳۰ تن انواع کالا به ویژه خودرو سواری از این بندر ترانزیت شده است، توضیح داد: خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف را عمده کالاهایی اعلام کرد که از مبدأ یا به مقصد امارات عربی متحده، کشورهای آسیای میانه و عراق وارد، صادر و یا ترانزیت شده است .

وی از کابوتاژ ۹ هزار و ۸۲۵ تن انواع کالای غیرنفتی و ثبت افزایش ۷۳ درصدی در این بخش از عملیات بندری خبر داده است و گفته خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف را عمده کالاهایی اعلام کرد که از مبدأ یا به مقصد امارات عربی متحده، کشورهای آسیای میانه و عراق وارد، صادر و یا ترانزیت شده است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ،صابری تصریح کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری، ۲۰هزار و ۷۸۵ نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس از طریق بندر لنگه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد ۱۵ درصدی است.

 این مقام مسئول همچنین از رشد ۶۹ درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتینری در بندر لنگه خبر داد و گفت: طی این مدت، تخلیه و بارگیری ۱۲۷ TEU کانتینر پر در این بندر به ثبت رسید مجموع شناورهای متردد به بندر لنگه را یکهزار و ۲۵۱ فروند عنوان کرد که ۱۰ درصد افزایش داشته است  هم چنین  مجموع شناورهای متردد به بندر لنگه را یکهزار و ۲۵۱ فروند عنوان کرد که ۱۰ درصد افزایش داشته است.

نظر شما