شناسهٔ خبر: 24840 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

طوفان گرد و خاک در زابل/ کاهش دید افقی در استان‌های مرکزی وجنوب تهران

گرد و خاک سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز و فردا با وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک، شاهد کاهش دید افقی در استان های قم، مرکزی، سمنان، شمال اصفهان، جنوب تهران و استان البرز خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در سه روز آینده وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور باعث طوفان گرد و خاک در منطقه زابل خواهد شد.

بر اساس بررسی نقشه‌های امروز در استان های واقع در نوار شمالی کشور و ارتفاعات البرز شاهد بارش باران و در ارتفاعات شرقی البرز گاهی همراه با رعد و برق خواهیم بود و در شمال شرق کشور بارش های پراکنده همراه با وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

در دو روز آینده بارش پراکنده ارتفاعات البرز مرکزی و بخش های مرکزی زاگرس را در بر می گیرد. امروز پدیده گرد و غبار در غرب و جنوب غربی کشور نسبت به روز گذشته کاهش یافته است، اما در بعدازظهر و اوایل شب وقوع غبار در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین پدیده گرد و غبار در دو روز آینده در برخی از مناطق استان های مرزی واقع در جنوب غرب، غرب و شمال غربی حاکم می شود و شرق خلیج فارس امروز و در دو روز آینده شرق دریای عمان مواجی خواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور کمینه و بیشینه هوای پایتخت را برای روز پنجشنبه (فردا) بین ۲۳ تا ۳۶ درجه بالای صفر پیش بینی کرده است و آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری و در بعد از ظهر با وزش باد خواهد بود.

کمینه و بیشینه هوای تهران در روز جمعه این هفته (پس فردا) بین ۲۳تا ۳۷ درجه بالای صفر پیش بینی شده و آسمان تهران نیز در این روز صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود./

برچسب‌ها:

نظر شما