شناسهٔ خبر: 24858 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد:

نحوه اجرا در مبحث بتن بر دانش و تولید آن مقدم تر است

غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در همایش بتن پرمقاومت گفت: متوسط عمر آسفالت در کشور ۵ سال است درصورتی که باید ۱۰ سال باشد و متوسط عمر بتن ۴۰ سال است که باید ۱۰۰ سال باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان همایش یک روزه بتن پرمقاومت، با حضور مدیران، کارشناسان و مهندسین مربوطه برگزار شد و تعدادی از مدعوین به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود دراین زمینه پرداختند.

غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به چند همایشی که این اداره کل پیش از این برگزار کرده گفت : در بخش مقالات متخصصین ایرانی نسبت به برخی کشورها مثلا آلمانی‌ها مقالات خوبی ارائه کردند که از کیفیت بالایی برخوردار بود، تنها مشکل موجود در کشور بحث اجرا تولیدات علمی است.

غلامی با مقایسه روند ساخت وتولید آسفالت و بتن گفت: متوسط عمر آسفالت در کشور ۵ سال است درصورتی که باید ۱۰ سال باشد و متوسط عمر بتن ۴۰ سال است که باید ۱۰۰ سال باشد.

وی گفت: در بحث آسفالت تعداد کارخانجات محدود است و بیشترین مصرف کننده آن وزارت راه وشهرسازی است که در همین راستا با هماهنگی‌های انجام شده با استاندارد دستورالعمل تولید آسفالت با کیفیت بالابه کارخانجات صادر می‌شود و آنها طبق استاندار تولید می‌کنند در حالی که در بحث بتن این امر تشکیلات خاصی ندارد ضمن اینکه تعداد تولیدکنندگان بتن نیز زیاد هستند و کار با کیفیت مطلوب انجام نمی‌شود.

وی اظهار داشت: قبل از ادعای تولید بتن با کیفیت بالا ادعای اجرای بتن را باید داشت و لازم است در همایش‌های آتی به‌دنبال چالش اجرا باشیم و بعد موضوع دانش و تولید را بررسی نماییم.

نظر شما