شناسهٔ خبر: 24878 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح جزئیات هوای طوفان‌زده سیستان و بلوچستان در گفتگو با مدیر هواشناسی استان؛

وضعیت آلایندگی هوای استان سیستان و بلوچستان ۲۰ برابر شرایط بحرانی و ۶۰ برابر حد مجاز/ تشدید شرایط بحرانی استان با گرمای نزدیک به ۵۰ درجه سانیتگراد/ لزوم عدم تردد کودکان، سالمندان و بیماران قلبی در شهرها

طوفان شن در سیستان و بلوچستان مدیر اداره هواشناسی استان سیستان و بلوچستان آخرین وضعیت هوای استان را در حالی تشریح کرد که شواهد حاکی از آلایندگی ۲۰ برابری شرایط بحرانی در استان را دارد.

محمدرضا امیرمرادی مدیر اداره هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در مورد آخرین وضعیت هوای استان گفت: با توجه به اخطاریه ای که سازمان هواشناسی استان از روزهای قبل صادر کرد از روز گذشته، وضعیت هوای سیستان و بلوچستان وزش طوفان در منطقه سیستان شروع شد.

مدیر اداره هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین سرعت وزش باد ثبت شده توسط دستگاه‌های هواشناسی ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت بود که روز گذشته اتفاق افتاد. در حال حاضر، سرعت وزش باد متغیر و بین ۶۵ تا ۹۰ کیلومتر برآورده شده است. همچنین، بر اساس پیش بینی‌ها این شرایط تا روز دوشنبه ادامه دارد اما پیش‌بینی می‌شود از روز شنبه ۲۶ تیرماه وضعیت هوا کمی در استان سیستان و بلوچستان بهبود یابد.

امیرمرادی تاکید کرد: میزان آلاینده‌های گرد و غبار در استان نیز ۹هزار و ۲۶۳ میکرو گرم بر مترمکعب رسید که این میزان ۲۰ برابر شرایط بحرانی و ۶۰برابر شرایط مجاز است.

مدیر هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به لغو تمامی پروزاهای شهرهای زابل و زاهدان و همچنین بروز مشکلات عمده در مسیرهای جاده ای استان به گرمای هوای نزدیک به ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر در برخی از شهرهای استان اشاره کرد و گفت: گرمای شدید هوا در شهرهای جنوبی استان از دیگر مشکلاتی است که در حال حاضر برخی از شهرها با آن روبه رو هستند که دمای هوا در شهرهای سراوان و ایرانشهر به ۴۷ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید که پیامد وزش باد و گرد و خاک کاهش دمای ۷ تا ۸ درجه ای بود.

امیرمرادی ادامه داد: شرایط در استان بسیار حاد  و نفس‌گیر است. شرایط به نحوی بحرانی است که گرد و غبار در بیشتر شهرهای استان به رغم تمهیدات لازم به واحدهای مسکونی و حتی غذاهای افراد می‌شود.

وی همچنین توصیه کرد که تا برگشتن هوای استان به وضیعت عادی مردم بویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی از تردد غیرمجاز در شهر خودداری کنند. /

نظر شما