شناسهٔ خبر: 24896 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

سهم ۱۱ درصدی راهداری از اسناد خزانه/ بی‌پولی سازمان به ۱۰ ماه رسید/ دلایل عدم حضور آذربایجان در نشست کریدور خلیج فارس-دریای سیاه

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دو مرحله قبلی توزیع اسناد خزانه حدود ۱۱ درصد بوده است و حداقل طی ۱۰ ماه اخیر هیچگونه نقدینگی به سازمان تخصیص نیافته است.

داود کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت مالی پروژه‌های راهداری اظهار داشت: شرایط تخصیص بودجه عمرانی کشور برای تمام نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی یکسان است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز از این قائله مستثنی نبوده به طوری که در ۱۰ ماه اخیر هیچگونه تخصیص اعتبار و دریافتی نقدی نداشته است.

وی با بیان اینکه «سهم پروژه‌های راهداری در زمان توزیع اسناد خزانه حدود ۱۱ درصد بوده و بیشترین سهم به پروژه‌های زیرساختی اختصاص یافته است» گفت: با استفاده از اسناد خزانه بخشی از دیون به پیمانکاران پرداخت شد و ادارات کل راه و شهرسازی نیز از طریق منابع مالی سازمان تغذیه شدند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: یکی از مشکلات پروژه‌های راهداری، قرارنگرفتن آنها در سفرهای مقامات عالی رتبه کشور است. به همین خاطر پروژه‌های راهداری در زمان تصویب بودجه در مضیقه بیشتری قرار می گیرند.

کشاورزیان گفت: با توجه به اهمیت ایمنی راه‌ها و تلاش و اقدامات سازمان در راستای کاهش تلفات جاده‌ای و حوادث ناشی از تصادفات رانندگی، امیدواریم نگهداری راه‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره دلایل کاهش تلفات در سفرهای مرتبط با عید فطر خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش حجم سفر و کاهش تناسب سرعت، شدت تصادفات کاهش می‌یابد و به همین خاطر میزان تلفات نیز کم می‌شود.

وی همچنین در خصوص نشست کریدور خلیج فارس-دریای سیاه و مخالفت کشور آذربایجان پیش از شروع جلسه در صوفیا بلغارستان، بیان داشت: عدم حضور اذربایجان در نشست بلغارستان به معنی کناره‌گیری وی از توافقنامه کریدور خلیج فارس-دریای سیاه نیست، بلکه بنابر دلایل سیاسی و حضور نماینده کشور ارمنستان در جلسه بوده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: اجلاس بلغارستان برای بررسی و انجام امور سطح کارشناسی برگزار شده است و در این مقطع هیچ چیز امضا نمی‌شود بلکه امضای اسناد پس از نهایی شدن توسط وزرای حمل و نقل کشورهای عضو کریدورخلیج فارس-دریای سیاه انجام می‌شود.

نظر شما