شناسهٔ خبر: 24910 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

تشکیل دوره آموزش عمومی پدافند غیرعامل در اداره کل راه و شهرسازی استان همدان

جلسه رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: این کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان اداره کل در رشته‌های شهرسازی، معماری و عمران به مدت ۸ ساعت برای ۳۸ نفر در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدرضا قرائی عنوان کرد: این دوره آموزش با همکاری ستاد پدافند غیرعامل کشور و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و با حضور دکتر ابراهیمی و دکتر حسینی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان برگزار شد.

وی ادامه داد: دوره عمومی پدافند غیرعامل به منظور آشنایی کارشناسان اداره کل در حوزه‌های مختلف از جمله عمران، بهسازی، راهداری، راهسازی، فنی و اجرایی، املاک و حقوقی، مسکن و سایر ادارات ستادی و شهرستانی با موضوع مبانی نظری پدافند غیرعامل برگزار شده است.

در این جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان با بیان اینکه این استان در مبحث ۲۱ از استان‌های پیشتاز بوده بیان کرد: استان همدان دارای توانمندی‌هایی است که باید از آن به صورت درست استفاده شود.

حسینی در مورد اقدامات صورت گرفته در راستای پدافند غیرعامل توسط اداره کل پدافند گفت: فعال نمودن شورای پدافند، فعال کردن کارگروه‌های ۱۱ گانه شورا، فعال نمودن قرارگاه‌های زیستی در شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداران از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات اداره پدافند، راه اندازی سایت اطلاع رسانی لینکا اداره کل پدافند غیرعامل استانداری به عنوان فعالترین سایت و راه اندازی کمیته پدافند غیرعامل در تمامی دستگاه‌های استان است.

وی به برخی از تفاوت‌های پدافند غیرعامل با مدیرت بحران اشاره کرد و گفت: نوع تهدیدات پدافند غیرعامل جنگی، منشاء آن دشمن، دارای انگیزه خصمانه، دوره تهدید آن بلندمدت و گستره جغرافیایی آن در کل کشور است.

حسینی اضافه کرد: نوع تهدیدات و منشاء تهدیدات مدیریت بحران طبیعی بوده و بدون انگیزه خصمانه، دارای گستره جغرافیایی محلی منطقه‌ای و دوره تهدید آن بسیار کوتاه مدت است.

در پایان دوره، شرکت کنندگان سوالات و مباحث خود را مطرح و توسط اساتید پاسخ‌های لازم ارائه شد و پیشنهاد نمودند دوره‌های تخصصی پدافند غیرعامل به دلیل اهمیت این موضوع تا تکمیل این دوره‌ها تشکیل شود.

نظر شما