شناسهٔ خبر: 24939 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع مطرح کرد:

سه هزار کیلومتر راه روستایی در سال جاری ساخته می‌شود/ پرداخت معوقه ۵۵ میلیاردی آزادراه مراغه - هشترود در مردادماه

سید حسین میرشفیع سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: سه هزار کیلومتر راه روستایی طبق برنامه بودجه سال ۹۵ با شش هزار میلیارد ریال اعتبار در نقاط مختلف کشور احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید حسین میرشفیع سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های مراغه اظهار داشت: سه هزار کیلومتر راه روستایی امسال در کشور ساخته می‌شود و برای این میزان راه روستایی ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است که ساخت این مقدار راه روستایی میزان برخورداری ۹۱.۵ درصدی ۲۲ میلیون نفر جمعیت روستایی کشور از راه آسفالته را به ۹۵ درصد می‌رساند.

 وی افزود: طبق تفاهم‌نامه بین دولت و وزارت راه و شهرسازی، ۵۰ درصد اعتبار طرح‌های مشارکتی از محل اعتبارهای دولتی تامین می‌شود که در این راستا هیچ محدودیتی وجود ندارد. برهمین اساس آذربایجان شرقی از استان‌های پرتلاش در این حوزه است و مراغه نیز ۱۱ تفاهم‌نامه در این زمینه تنظیم کرده است. 

به گزارش ایرنا رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه نیز در این آیین گفت: ۱۱ تفاهم نامه برای احداث و تعریض ۲۷ کیلومتر راه روستایی این شهرستان با مردم روستاها امضا شده که برای اجرای آن حدود ۹۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که ۵۰ درصد آن توسط وزارت راه و شهرسازی در قالب تامین قیر، آسفالت و تجهیزات پرداخت می شود.

ناصر حمیدی، افزود: هم اکنون در این شهرستان ۱۸۰ کیلومتر مسیر در راه های منتهی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار به صورت شوسه بوده که در صورت مشارکت مردمی، دولت نصف هزینه های احداث و آسفالت آن ها را تامین می کند.

وی، یادآور شد: ۷۳ کیلومتر راه روستائی در قالب آسفالت، بهسازی، نوسازی و روکش با ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در حال اجراست.
در این آئین معاون راه روستائی وزیر راه و شهرسازی به همراه فرماندار و بخشداران بخش مرکزی و سراجوی شهرستان مراغه از عملیات اجرای آزاد راه مراغه - هشترود و برخی راه های روستایی در حال اجرا بازدید کردند.

آزاد راه مراغه - هشترود به طول ۹۲ کیلومتر با اعتبار بیش از پنج هزار میلیارد ریال با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و بانک سپه در حال اجراست.
شهرستان مراغه با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نظر شما