شناسهٔ خبر: 25112 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان خبر داد:

ساماندهی تردد وانت‌بارها در مسیرهای برون شهری استان همدان

وانت بار مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: طرح ساماندهی تردد وانت بارها در مسیرهای برون شهری استان همدان از ابتدای آبان ماه امسال اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، نصرت الله حیدری مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان گفت: به منظور ساماندهی ناوگان وانت بار و ایجاد نظم در نحوه بهره‌برداری و تردد وانت بارها در جاده‌های برون شهری و ارتقای ایمنی جاده‌ها دستورالعمل کشوری در این زمینه تهیه و تدوین شده است.

وی با بیان این مطلب که این دستورالعمل ۴ بخش رانندگان، ناوگان، شرایط و ضوابط حمل بار و در نهایت نحوه فعالیت را دربر می‌گیرد، افزود: سیاست کلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تدوین این دستورالعمل اعمال سیاست‌های تشویقی به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در فعالیت شاغلین این بخش و  تسریع در ساماندهی آنهاست.

وی با بیان اینکه دستورالعمل ساماندهی تردد وانت بارها از اول آبان ماه امسال اجرایی می‌شود، تصریح کرد: دارا بودن مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی برای صدور برگ فعالیت متقاضیان رانندگی وانت بار کافی است و برای افرادی که ظرف یک سال از شروع طرح ثبت نام کنند ارائه گواهی تحصیلی کمتر از پنجم ابتدایی یا نهضت سواد آموزی نیز بلامانع است.

حیدری ابراز کرد: براین اساس حداقل سن راننده وانت بار ۲۳ سال و حداکثر ۵۵ سال است و رانندگان دارای برگ فعالیت حمل و نقل بار بین شهری می‌توانند در حمل و نقل بار سبک فعالیت کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: وانت بارهایی که در این مسیرها  فعالیت خواهند کرد باید دارای شرایط خاص باشند که داشتن حداکثر ۱۵ سال سن خودرو، داشتن معاینه فنی مجاز و معتبر، دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث و داشتن ارتفاع و طول بار مجاز از آن جمله است.

وی افزود: متقاضیان و فعالان بخش حمل و نقل سبک بین شهری می‌توانند از طریق روش‌های تعیین شده از قبیل صدور بارنامه توسط شرکت‌های حمل و نقل، تاسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های اختصاصی حمل و نقل سبک بین شهری به منظور صدور بارنامه اقدام کنند.

وی گفت: در مورد رانندگان بخش حمل ونقل روستایی و همچنین رانندگانی که سابقه پرداخت حق بیمه دارند، تا سقف ۱۰ سال به حداکثر این سن اضافه خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها تاکید کرد: به متقاضیانی که ظرف ۶ ماه از ابتدای شروع طرح مبادرت به ثبت نام کنند، حداکثر سن رانندگان (صرفنظر از سابقه پرداخت حق بیمه) تا  ۶۵ سال نیز پذیرفته می‌شود.  ضمناً حداکثر سن رانندگی وانت بارها در سطح جاده، ۶۹ سال درنظر گرفته می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما