شناسهٔ خبر: 25119 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در جلسه علنی امروز:

مجلس اجازه‌جابجایی خطوط ریلی در حریم شهرها را به وزارت راه و شهرسازی داد

مجلس شورای اسلامی با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می شود در محدوده شهرها نسبت به جابه جایی خطوط ریلی و کاهش حریم آن اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه با پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه برای حذف ماده الحاقی ۴۳ لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور به منظور تامین نظر شورای نگهبان، مخالفت و بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند.

براین اساس به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می شود در محدوده شهرها نسبت به جابه جایی خطوط ریلی و کاهش حریم آن اقدام کند.

همچنین شهرداری ها و واحدهای استانی وزارت مذکور مجاز به ایجاد و احداث خیابان در حریم خطوط جمع آوری شده، برابر طرح های جامع و تفصیلی می باشند

وزارت خارجه درآمدهای کنسولی را از خزانه وصول می کند

به گزارش ایرنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات جهت حذف ماده الحاقی ۴۱ جهت تامین نظر شورای نگهبان، مخالفت کردند و برمصوبه قبلی خود اصرار کردند.

بر این اساس به وزارت امورخارجه اجازه داده می شود درآمدهای حاصل از خدمات کنسولی را به حساب درآمد اختصاصی که به همین منظور نزد خزانه داری کل کشور افتتاح می شود، واریز کرده و معادل آن را وصول کند.

نظر شما