شناسهٔ خبر: 25144 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو هیأت مدیره شرکت عمران و بهسازی کشور:

فارس رتبه اول طرح احیاء و باززنده‌سازی بافت‌های فرسوده و تاریخی در کشور را دارد

جلسه عضو هیأت مدیره شرکت عمران و بهسازی کشور گفت: خدمات ارزنده‌ای برای احیاء و باززنده سازی بافت‌های فرسوده و تاریخی در فارس صورت گرفته و در حال حاضر فارس رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، جلسه‌ای به منظور بررسی عملکرد عمران و بهسازی در راستای احیاء بافت‌های فرسوده و تاریخی استان با حضور هوشنگ عشایری عضو هیأت مدیره شرکت عمران و بهسازی کشور، خداداد مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی فارس، بهاروند رئیس عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی فارس و جمعی از مدیران و کارشناسان در اداره کل راه و شهرسازی فارس برگزار شد.

در ابتدای جلسه مهندس ابراهیم بهاروند به بیان گزارشی درخصوص عملکرد این اداره پرداخت و اذعان داشت: از پروژه های مهم در دست اقدام می توان به پروژه مدرسه خان، مجتمع ایلخانی و طرح زندیه اشاره کرد.

وی افزود: مهمترین پروژه‌ای که در اولویت کاری قرار دارد پروژه طرح زندیه است که ۵ طرح توسط هیأت داوری برگزیده شد و انتظار داریم این طرح تا پایان نیمه اول امسال به نتیجه و سرانجام برسد.

رئیس عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی فارس با اشاره به این که محله سنگ سیاه یکی از توانمندی‌های گردشگری شهر شیراز محسوب می‌شود، گفت: تشکیل کارگروه اجتماعی به منظور کاهش معضلات اجتماعی در محلات از موضوعات مهمی است که به طور جد در حال پیگیری است و محله سنگ سیاه بعنوان محله پایلوت جهت تشکیل جلسات انتخاب شد.

عشایری اقدامات انجام شده را بسیار موثر دانست و گفت: پروژه‌هایی كه با هدف تقویت جایگاه بافت تاریخی شیراز در حال انجام است به تقویت این جایگاه در حوزه گردشگری كمك می‌كند.

وی اذعان داشت: اقدامات بسیار خوبی در جهت احیای بافت تاریخی شیراز شروع شده و انتظار می‌رود پروژه‌هایی که پیشرفت زیادی داشتند تا هفته دولت امسال به نتیجه‌ای مطلوب و تاحد امکان به اتمام برسند.

عشایری به موضوع حاشیه نشینی اشاره کرد و گفت: معضلی که همه شهرهای ما را درگیر کرده بحث حاشیه نشینی است که بیشترین آمار بزهکاری را در این مناطق شاهد هستیم.

وی با تاکید بر این که باید هر چه سریعتر این موضوع را ساماندهی کنیم افزود: باید خانه محلات را فعال کرده و برای توانمندسازی محلات سازمان‌هایی چون بهزیستی، کمیته امداد، وزارت بهداشت و درمان همکاری کنند و از خود مردم نیز کمک بگیریم.

مقبلی نیز گفت: استان فارس ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری دارد و سالانه گردشگران بسیاری به استان فارس و شهر شیراز سفر می‌کنند.

وی افزود: برای بهسازی و توانمندسازی بافت فرسوده باید از بخش خصوصی کمک بگیریم و اگر بافت‌های فرسوده را بازسازی کنیم قطعا ظرفیت گردشگری فارس را بالا خواهیم برد.

نظر شما