به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در هفته گذشته ضمن تایید اقدامات موثری كه در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای انجام شده است، وظایف اداره كل نگهداری ابنیه فنی را بسیار مهم دانست و ابراز امیدواری كرد اقدامات این اداره كل بتواند در سالهای آینده به ارتقای كیفی پلها و تونلهای كشور منجر شود وی همچنین سخنرانی مفصلی در کنفرانس شهرداران و شوراها ۲۰۱۶ داشت که مساله یکپارچگی حمل و نقل درون وبرون شهری را مورد تاکید قرار داد.
سایر اخبار مهم حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته به شرح زیر است:
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و همچنین |
مرزبندی در حمل ونقل به درون شهر و بیرون شهر برای یک شهروند عادی معنایی ندارد و این تقسیم بندیها برای ادارههای محلی به منظور انجام وظایف مربوطه اهمیت دارد لذا حمل و نقل باید یکپارچه شود. ۳۰ درصد تلفات ناشی از تصادفات در ۳۰ کیلومتر اولیه شهرها رخ می دهد که دلیل این ضایعه عدم همکاری حمل ونقل در بیرون و دورن شهر است. اگرچه طبق دستور من به سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای آسفالت معابر متصل به شبکه جادهای نیز که تحت نظارت مدیریت داخل شهرها قرار دارد بهسازی و آسفالت می شود.
|
علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی |
با توجه به رویکرد نوین وزارت راه و شهرسازی در مشارکت با بخش خصوصی، واگذاری کریدورهای اصلی کشور در اولویت جذب سرمایهگذاری قرارگرفته است که در همین راستا، "چارچوب موافقتنامه" احداث کریدور شماره ۱۰ به طول ۱۲۰۰ کیلومتر از شمالغرب کشور در مرز بازرگان تا بندر امام خمینی با ایتالیا به امضا رسید.
|
داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای |
شرایط تخصیص بودجه عمرانی کشور برای تمام نهادها، سازمانها و شرکتهای دولتی یکسان است و سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای نیز از این قائله مستثنی نبوده به طوری که در ۱۰ ماه اخیر هیچگونه تخصیص اعتبار و دریافتی نقدی نداشته است. «سهم پروژههای راهداری در زمان توزیع اسناد خزانه حدود ۱۱ درصد بوده و بیشترین سهم به پروژههای زیرساختی اختصاص یافته است» و با استفاده از اسناد خزانه بخشی از دیون به پیمانکاران پرداخت شد و ادارات کل راه و شهرسازی نیز از طریق منابع مالی سازمان تغذیه شدند.
|
سید حسین میرشفیع سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی |
سه هزار کیلومتر راه روستایی امسال در کشور ساخته میشود و برای این میزان راه روستایی ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است که ساخت این مقدار راه روستایی میزان برخورداری ۹۱.۵ درصدی ۲۲ میلیون نفر جمعیت روستایی کشور از راه آسفالته را به ۹۵ درصد میرساند. وی افزود: طبق تفاهمنامه بین دولت و وزارت راه و شهرسازی، ۵۰ درصد اعتبار طرحهای مشارکتی از محل اعتبارهای دولتی تامین میشود که در این راستا هیچ محدودیتی وجود ندارد. برهمین اساس آذربایجان شرقی از استانهای پرتلاش در این حوزه است و مراغه نیز ۱۱ تفاهمنامه در این زمینه تنظیم کرده است. |
علیبخش رستمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی |
راه و شهرسازی خراسان رضوی همواره یکی از برترین ادارات در حفظ حقوق شهروندی است
|
محسن حاجیاسماعیلی مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر |
رویكردهای اصلی در تدوین ضوابط تاسیس و بهرهبرداری شرکتهای حمل و نقل مسافربری بین شهری مبتنی بر توسعه شبكه شركتهای مسافربری و برند سازی، ارتقای سطح خدمات، افزایش رقابتپذیری، رفع انحصارات، رونق فضای كسب و كار، حذف مقررات دست و پا گیر، جلب و جذب سرمایههای مولد به بخش حمل و نقل، ارائه خدمات نوین و... بوده است. با افزودن مفهوم جدید نمایندگی به ضوابط موصوف و تسهیل در تاسیس شعب شركتها منبعد شركتهای مسافربری برای فعالیت باید یكی از روش های زیر را انتخاب نمایند بدین ترتیب كه یا در مقصد شعبه تاسیس نمایند، یا دارای نمایندگی باشند. نماینده شركت خود یك شركت مستقل است كه بدون تغییر نام خود در اداره ثبت شركتها با شركت اصلی قرارداد منعقد نموده و با تابلو شركت اصلی به فعالیت می پردازد. این شركت ( نمایندگی) بدون ارائه هر گونه وسیله نقلیه جداگانه تاسیس می گردد و صرفا" می تواند در شبكه سیر شركت اصلی به فعالیت بپردازد. |
شهرام آدم نژاد سخنگوی کارگروه نظارت و پایش هوشمند ناوگان عمومی |
یکی از تصمیمات کارگروه جدول معیارهای مصرف است. با توجه به داده کاوی هایی که بر روی میزان مصرف در این چند ماه صورت گرفت سعی شد که میزان سهمیه با نیاز واقعی ناوگان نزدیک شود و انحراف معیاری که در توزیع سهمیه های سوخت بود بسیار کمتر شود. بخش دوم تغییراتی بود که در سقف عملکردی انجام شد برای اینکه در روزهای اول اعتماد کاملی بر سیستم ایجاد شود، سعی کردیم که برای میزان مصرف عملکرد سقف های کمتری را بدهیم و بعد از اعتماد به سیستم توزیع سوخت، سقف عملکردی را افزایش دادیم. |
محمدجوادعطرچیان مدیركل دفتر ترانزیت وحمل ونقل بین المللی این سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای |
در جریان دو دور مذاكرات سخت و فشرده کریدور خلیج فارس-دریای سیاه كه با ابتكار عمل جمهوری اسلامی ایران روبهرو بود مسیر جدید ترانزیتی برای نقل و انتقال كالاهای حوزه های خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران از طریق كشورهای حوزه قفقاز به دریای سیاه و بلغارستان و اروپای شمالی ، مركزی و جنوبی طراحی گردید و با لغو روادیدبرای رانندگان وتجار در بین كشورهای گرجستان ، آذربایجان و ارمنستان این مسیر گزینه مناسبی برای نقل و انتقال كالاهای تجاری از مسیر مطمئن، امن و ارزان است .
|
نظر شما