شناسهٔ خبر: 25217 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در سمینار «راه آهن ایران» در ژاپن صورت گرفت

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی به ژاپنی‌ها/ علاقه‌مندی شرکت‌های ژاپنی برای حضور در ایران

نشست فرصت های سرمایه‌گذاری و مشارکت در صنعت حمل و نقل ریلی ایران با حضور هیاتی از کشورمان در «سیمنار راه آهن ایران» در هتل «ادمونت» توکیو به شرکت‌های ژاپنی معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی، در این سمینار که با حضور بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان ۲۸ شرکت ژاپنی فعال در حوزه حمل نقل و توسط انجمن خدمات فنی راه آهن ژاپن (JARTS) برگزار شد، «یاماگامی» به نمایندگی از وزارت زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری ژاپن (املیت) در سخنانی به تشریح امضای معاهده حمایت از سرمایه گذاری بین ایران و ژاپن در سال جاری پرداخت.

وی اظهار داشت: انتظار می رود پروژه های سرمایه گذاری و همکاری بین دو کشور پیشرفت داشته باشد و یکی از زمینه های این همکاری در حوزه حمل و نقل است. 

«یاماگامی» با اشاره به مشارکت تعداد بالای شرکتهای تخصصی حمل و نقل ریلی در «سیمنار راه آهن ایران»، آن را نشانه علاقمندی شرکت های ژاپنی برای حضور در ایران دانست.

اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امرو بين‌الملل کشورمان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در حال حاضر حمل و نقل ریلی سهم ۹ درصدی در کل حمل و نقل ایران دارد، گفت: برنامه دولت این است که این سهم را در آینده به ۳۰ درصد برساند و بر این اساس ما در بخش زیر ساخت در مجموع ۲۵ هزار کیلومتر ریل گذاری برای قطارهای حومه ای، بین شهری و سریع السیر در کل کشور در نظر گرفته ایم.

وی تقویت ناوگان، نوسازی سیستم های ناوبری قطارها و اصلاحات در بهره برداری و مدیریت را از دیگر محورهای همکاری بخش حمل و نقل ریلی ایران و شرکت های ژاپن دانست و بر ضرورت پایه گذاری همکاریهای فیمابین دو کشور در حوزه حمل و نقل و استفاده از ظرفیت های فناوری، مشاوره ای و منابع مالی ژاپن در پیشبرد این حوزه تاکید کرد.

رضا نظرآهاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن هم در بخش دیگری از این سمینار که چهارشنبه برگزار شد، گفت: مناسبات ایران و ژاپن پس از رفع تحریم ها در حال افزایش است و صنعت حمل و نقل از جمله موضوعاتی است که می تواند به این روند جهش ببخشد و ما امیدواریم که به زودی شاهد امضای قراردادهای مربوط به این صنعت بین ایران و ژاپن باشیم.

در ادامه این همایش نمایندگان دو شرکت «ساخت و توسعه زیرساخت حمل و نقل کشور» و «راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ارائه جزییات تعدادی از پروژه های آماده به سرمایه گذاری خود به طرفهای ژاپنی، آنان را با ظرفیت های داخلی ایران آشنا کردند.

به گزارش ایرنا، بخش پایانی این سمینار ۴ ساعته، به گفت گوی رودرروی نمایندگان شرکتهای ژاپنی با مقامات ایرانی حاضر در توکیو در جهت مرور بیشتر جزییات طرح ها و بررسی زمینه همکاری های جدید گذشت.

گفتنی است، در جریان سفر هیات وزارت راه و شهرسازی کشورمان به ژاپن، سند همکاری های بلندمدت دو کشور در بخش زیرساخت حمل و نقل نیز در توکیو امضا شد.

نظر شما