شناسهٔ خبر: 25228 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رهاورد بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی در شهرستان بهار:

تخصیص ۱۷/۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل بیمارستان ۸۲ تختخوابی بهار در استان همدان

بازدید محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی از روند اجرایی بیمارستان ۸۲ تختخوابی بهار در استان همدان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدجعفر علیزاده در این بازدید که مرادی پناه فرماندار شهرستان بهار، مهندس رودباری مدیرکل  راه و شهرسازی استان همدان و تنی چند از مسئولین حضور داشتند، گفت: بیمارستان سازی پاداشی بس عظیم دارد، چنانچه نجات یک انسان نجات بشریت است.

 معاون وزیر راه وشهرسازی در این بازدید به پیشرفت بسیار خوب و کیفیت پروژه بیمارستان بهار اشاره و بیان کرد: خوشبختانه پیشرفت این پروژه از حدود ۷۵ درصد هم عبور کرده و این جهش بسیار خوبی نسبت به سال گذشته است.

علیزاده در ادامه گفت: این پروژه یک بیمارستان عمومی با بخش‌های تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه عمده نیازهای شهرستان از طریق این پروژه تامین خواهد شد، گفت: در کنار این بخش‌های درمانی، به بخش‌های تشخیصی و آزمایشگاهی نیز توجه ویژه‌ای شده و بخش اورژانس متناسب با نیازهای روز تغییر کرده است.

وی در رابطه با بخش زنان و زایمان گفت: در این بخش ۴ اتاق در نظر گرفته شده که یک طرح جدیدی است و به نوعی هر اتاق این بخش یک vip است و به بستگان نزدیک می‌توانند کنار شخص مانده و استراحت کنند.

علیزاده یادآور شد: خوشبختانه ۱۴ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه و ۶ تخت نیز جهت دیالیز در این بیمارستان مد نظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۱۸/۵ میلیارد تومان برای این بیمارستان تخصیص داده شد که به دلایلی این اعتبار محقق نشد به همین دلیل در سالجاری ۱۷/۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده به نحوی که اگر درصدی تخصیص هم داده نشود این پروژه را به نتیجه برسانیم.

علیزاده در پایان گفت: این بیمارستان که در ارتقاء سلامت استان نقش اساسی ایفا می‌کند قطعا امسال به نتیجه خواهد رسید و این هدیه تقدیم مردم شهرستان بهار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در رابطه با جزئیات این پروژه گفت: عملیات اجرایی بيمارستان ۸۲ تختخوابی آيت اله بهاری شهرستان بهار از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و تا کنون ۷۸ درصد پيشرفت فيزيکی داشته است.

رودباری اضافه کرد: زمين پروژه مذکور ۱۵ هزار مترمربع و زيربنا آن ۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع در چهار طبقه است که بخش‌های مختلف: اورژانس، درمانگاه، دياليز، راديولوژی، آزمايشگاه، جراحی، زنان و زايمان، نوزادان، کودکان، بستری زنان و چندين بخش مراقبت‌های ويژه و اداری و مديريتی در آن پيش‌بينی شده است.

نظر شما