شناسهٔ خبر: 25253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان:

اردستان – اصفهان تنها محور دوطرفه به سمت مرکز استان که دوبانده نشده است/ باقیمانده پروژه احداث دوبانده اردستان – اصفهان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مجتبی پورشفیع رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان گفت: با اجرای ۱۷ کیلومتر باقیمانده، ۲ نقطه پرتصادف و ۶ قوس بسیار خطرناک در این مسیر حذف و از وقوع تصادفات رخ به رخ جلوگیری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، مجتبی پورشفیع رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان مهمترین چالش موجود در شهرستان را بحث دوبانده محور اردستان به اصفهان عنوان کرد و گفت: این مسیر به لحاظ وجود نقاط پرتصادف و داشتن قوس‌های بسیار خطرناک عامل وقوع حوادث ناگواری است که عمده این تصادفات به صورت رخ به رخ اتفاق می‌افتد.

پورشفیع در این‌خصوص افزود: کل این مسیر از اصفهان به اردستان ۱۰۵ کیلومتر است و ۴۰ کیلومتر آن حدفاصل کمشچه و سه راهی عباس آباد هنوز دوبانده نشده است که از کیلومتر صفر تا ۲۳ آن در شهرستان برخوار در مرحله بیس و آماده آسفالت است و از کیلومتر ۲۳ تا ۴۰ بطول ۱۷ کیلومتر در حوزه شهرستان اردستان قرار گرفته که احداث باند دوم آن با احداث ۶۰ دستگاه پل لوله‌ای، ۳۰ دستگاه پل دالی و یکدستگاه پل راه آهن به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی در مزیت‌های احداث این پروژه گفت: جلوگیری از تصادفات رخ به رخ، کاهش ۶ کیلومتری مسیر، حذف دونقطه پرتصادف پیچ تخت سرخ وپیچ دیزلو و حذف ۶ قوس خطرناک با شعای کمتر از ۷۵۰ متر از جمله مزیت‌های احداث این پروژه است.

پورشفیع در خصوص وضعیت راه‌های شهرستان افزود: شهرستان اردستان با مساحت ۱۲ هزار کیلومتر مربع در شمال شرق استان ودر محل کریدور شمال به جنوب کشور واقع شده که دارای ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۰۶ کیلومتر راه روستایی و ۱۹۱۰ کیلومتر راه همسنگ است که مهمترین محور ترانزیتی آن محور نایین - اردستان و کاشان – اردستان است که بیش از ۹۰ کیلومتر آن در حوزه راه‌های این شهرستان قرار دارد.

بخش عمده‌ای از راه‌های روستایی بطول ۸۰۶ کیلومتر متاسفانه بدلیل نبود اعتبارات مکفی بسیار فرسوده شده و به منظور اصلاح رویه نیازمند تامین اعتبار در اینخصوص است و در حال حاضر تبدیل راه‌های شوسه و خاکی به آسفالته نیز با توجه به اعتبارات در اختیار از توان شهرستان خارج و نگهداری راه‌های موجود از اولویت‌های این اداره است.

وی از جمله اقدامات انجام شده جهت ایمن‌سازی محورها در شهرستان را اینگونه تشریح کرد: اجرای ۷۰ کیلومتر سیل کت، اجرای ۳۰ کیلومتر تک کت، نصب ۱۰۰۰ عدد نیوجرسی، نصب ۱۶۰۰ شاخه گاردریل، خط کشی ۱۱۰ کیلومتر و انجام عملیات روشنایی مسیرها بطول ۸ کیلومتر از جمله اقدامات انجام شده جهت ایمن‌سازی مسیرها بوده است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان گفت: ۱۰ نقطه پرتصادف در محورهای شهرستان اردستان شناسایی شده که با انجام اقدامات ایمنی زودبازده از قبیل نصب علائم و تابلوها، نصب گاردریل و نیوجرسی، آشکارسازی و آرامسازی مسیر و نصب چراغ‌های چشمک زن و اصلاح شانه راه‌ها سعی شده تا نسبت به ساماندهی و ایمن‌سازی آنها اقدام شود.

از جمله اقدامات اداره شهرستان در این حوزه ساماندهی بلوار ورودی مصلای شهر اردستان و ساماندهی ورودی شمالی و جنوبی اردستان در جهت ایمن‌سازی ورودی‌ها وخروجی‌های شهر بوده است.

وی از جمله عوامل منجر به تصادف در جاده‌های شهرستان را انحراف به چپ خودرو اعلام کرد و گفت: متاسفانه رانندگان به علائم هشداری و تابلوهای نصب شده در کنار جاده‌ها توجهی ندارند. محدودیت سرعت‌هایی که اعمال می‌شود با توجه به شکل هندسی راه‌ها و وضعیت ترافیکی موجود است که متاسفانه توجهی به آنها نمی‌شود و سرعت بیش از حد و بی‌توجهی رانندگان باعث انحراف به چپ و وقوع تصادفات رخ به رخ و بالا رفتن شدت تصادف می‌شود.

پورشفیع با اشاره به حوزه املاک این شهرستان در ادامه گفت: خوشبختانه اسناد داخل حریم شهرهای اردستان، زواره و مهاباد با مساحتی معادل ۱۴ هزار هکتار اخذ شده و این اداره با وجود ذخایر اراضی با قابلیت توسعه مناطق صنعتی آمادگی دارد در چارچوب طرح‌های مصوب جهت توسعه مناطق صنعتی زمین واگذار نماید.

در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و ساختمان در شهرستان می‌توان گفت: اردستان جزء شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است که پروژه مسکن مهر آن به تعداد بیش از ۱۰۰۰ واحد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفویض شده و بیش از ۹۰ درصد آن به بهره‌برداری و تحویل متقاضیان شده است.

نظر شما