شناسهٔ خبر: 25359 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی اع۸لام کرد:

نصب نسل جدید فیلترهای رادیویی در ایستگاه‌های RCAG / مشکل‌ نویز در بستر ارتباطات رادیویی حل می‌شود

سر در ساختمان شرکت فرودگاه‌های کشور یکی از مشکلات در ارتباطات کلامی میان خلبان و ایستگاه‌های RCAG مرکز کنترل وجود نویز در بستر ارتباطات رادیویی است که به همت متخصصان اداره‌کل ارتباطات و ناوبری با نصب نسل جدید فیلترها در ایستگاه‌های RCAG، این مشکل تا حد بسیار زیادی حل شده است.

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در راستای نیل به اهداف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در زمینه ارائه سرویس‌های هوانوردی مطلوب و تامین ایمنی و سلامت پروازها، نسل جدید فیلترهای رادیویی در ایستگاه‌های RCAG نصب می‌شود.

با همکاری متخصصان الکترونیک هواپیمایی در اداره‌کل ارتباطات و ناوبری(اداره مهندسی تجهیزات ارتباطی- واحدRCAG  و فرودگـاه‌های اهـواز، بوشـهر، شـیراز، مشـهد، چابهـار، زاهـدان، تبریز، اصـفهان، بیـرجـند، زنجـان و کرمـانشـاه فیلترهایی با دقـت بالاتر(از نوع کاترین) در ایستگاه‌های RCAG  مربوطه نصب و جایگزین فیلترهای قدیمی شدند.

این امر موجب بهبـود وضعیت ارتبـاطات کلامی AIR- Ground پـروازها و همچنین افزایش ظرفیت‌های پـروازهای En-Route شده است و با نصب این نسل از فیلترهای رادیویی در ایستگاه‌های RCAG، گامی موثر در برقراری ایمنی و سلامت پروازها در کشور، صورت می‌گیرد.

آن طور که روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گزارش کرده است؛ یکی از مشکلات در ارتباطات کلامی میان خلبان و ایستگاه‌های RCAG مرکز کنترل وجود نویز در بستر ارتباطات رادیویی است که به همت متخصصان اداره‌کل ارتباطات و ناوبری با نصب نسل جدید فیلترها در ایستگاه‌های RCAG، این مشکل تا حد بسیار زیادی حل شده است.

نظر شما