شناسهٔ خبر: 25375 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد:

کرمان رتبه سوم تلفات جاده‌ای در کشور را دارد

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: استان کرمان با افزایش ۱۰ درصدی فوتی‌ها در سال ۹۴ از نظر تعداد تلفات جاده‌ای در کشور رتبه سوم را دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی افزود: استان کرمان از نظر قدر مطلق تعداد تصادفات منجر به فوت در جاده‌های برون شهری، وضعیت نامطلوبی دارد.

وی با بیان اینکه تعداد فوتی‌های سال گذشته در راه‌های برون شهری استان، ۷۹۰ نفر گزارش شده است که عدد بالایی است، عنوان کرد: تلفات جاده‌ای سال ۹۴ استان کرمان نسبت به سال پیش از آن، ۱۰.۳ دهم درصد افزایش داشته است.

وی گفت: با توجه به اینکه کرمان از نظر تعداد تلفات جاده‌ای در کشور رتبه سوم را دارد، به طور جدی پیگیر شدیم تا جلسات کمیسیون ایمنی استان و شورای حمل و نقل، بر موضوع تصادفات تمرکز داشته باشد. 

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون، با حضور اعضای شورای حمل و نقل و شورای هماهنگی استان، حدود ۱۰ جلسه در رابطه با موضوع تصادفات برگزار شده است.

وی گفت: همچنین جلسه کمیسیون ۷۳ ایمنی کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار کرمان و اعضای کمیسیون ایمنی استان برگزار شد که چاره اندیشی برای اقدامات مجرمانه مؤثر در تلفات جاده‌ای به عنوان یکی از عوامل بروز تصادفات در سطح ملی و ارتقای ایمنی در پنج محور ماهان - بم - روار - دیهوک، جیرفت - کهنوج، جیرفت - بافت و جیرفت - سه راهی بم از جمله مصوبات این جلسه بود.

وی افزود: توسعه ارتقاء عملکرد امداد و فوریت‌های پزشکی از جمله امداد هوایی در شبکه راه‌ها و همچنین مراکز بیمارستانی با توجه به وسعت استان کرمان از دیگر مصوبات این نشست بود.

وی گفت: اتخاذ تدبیر و حمایت‌های لازم در جهت مدیریت عوامل مؤثر در ایمنی حمل و نقل استان، گسترش خدمات رفاهی بین راهی در استان، نتایج مورد انتظار و جزئیات طرح پیشنهادی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) در زمینه مدیریت تقاضای سفر با بهبود ایمنی از طریق توزیع سفرها نیز به تصویب رسید.

بلوردی ادامه داد: تهیه گزارش پروژه سامانه‌های کنترل عبور و مرور جهت ارائه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در حضور معاون اول رئیس جمهور نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

بلوردی اظهار کرد: با توجه به تصادف اتوبوسی که مبدأ آن در کرمان بود، اداره کل حمل و نقل تمرکز زیادی بر کنترل اتوبوس‌ها دارد.

وی افزود: در حوزه اقدامات مهندسی نیز ۲۶ اکیپ شانه سازی و انجام اقدامات کم هزینه در اداره کل راه شمال و جنوب استان با امکانات موجود مشغول اقدامات مهندسی در زمینه اصلاح شیب شیروانی و اصلاح نقاط حادثه خیز هستند.

بلوردی گفت: اورژانس و جمعیت هلال احمر هم در تلاش هستند برای مسافرت‌های تابستانی آمادگی لازم را داشته باشند و تدابیر ویژه‌ای بیندیشند.

نظر شما