شناسهٔ خبر: 25458 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران در تركمنستان مطرح شد:

تاکید بر شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر/ وسعه مبادلات تجاری با کشورهای CIS بویژه كشور تركمنستان

نشست سید محمد احمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تركمنستان در راس هیاتی روز سه شنبه پنجم مرداد ماه از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر بازدید كرد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران، مهندس سیاوش رضوانی در جریان این بازدید ضمن ابراز خرسندی از حضور سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در منطقه ویژه اقتصادی بندر به ارائه گزارشی از تاریخچه، دستاوردهاو ظرفیت‌های بالقوه این بندر پرداخت.

وی با اشاره به موقعیت منحصر به فرد بندر نوشهر و نزدیكی آن به مراكز مهم صنعتی و اقتصادی كشور خاطر نشان كرد : این بندر با دارا بودن 10 پست اسكله تجاری و خدماتی، سالانه ظرفیت تخلیه و بارگیری پنج میلیون تن كالا را داراست .

رضوانی یادآور شد: سرمایه‌گذاری‌های خوبی طی سال‌های اخیر در زمینه ایجاد زیر ساخت‌های بندری و دریایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر صورت گرفته است و امیدواریم از این ظرفیت‌ها برای توسعه مبادلات تجاری با کشورهای CIS بویژه كشور تركمنستان استفاده شود .

وی با اشاره به امكان راه‌اندازی خط مسافری دریایی بین بندر نوشهر و كشورهای CIS به دلیل وجود زیر ساخت های بخش مسافری در این بندر افزود : احداث مخازن روغن خوراكی، ایجاد پایانه اختصاصی صادرات گل و گیاه، احداث مخازن سوخت، استقرار صنایع بسته‌بندی، احداث سیلو به منظور ترانزیت غلات به كشورهای همجوار از مهمترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر است.

در ادامه سید محمد احمدی سفیر كشورمان در تركمنستان، شناسایی ظرفیت ها و توانمندی‌های بالقوه منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برای توسعه مبادلات تجاری با كشور تركمنستان را مهمترین هدف خود از این بازدید برشمرد.

وی افزود: با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد حمل و نقل دریایی و قیمت مناسب حمل کالا از طریق دریا و علاقه‌مندی مسئولان ارشد تركمنستان، امكان افزایش سطح مبادلات بازرگانی با این كشور از طریق بنادر شمالی كشور بویژه منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر وجود دارد .

احمدی با بیان اینكه تلاش می كند ظرفیت ها و قابلیت های این بندر با سابقه را در كشور محل اقامت خود به نحو مناسب معرفی نماید افزود : امیدواریم این بازدید زمینه ساز تسهیل و افزایش تبادل كالا بین دو کشور باشد.

گفتنی است آقای خرمالی رایزن اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در تركمنستان و مهندس نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز به منظور بررسی قابلیت های بندر نوشهر سفیر محترم را همراهی نمودند.

نظر شما