شناسهٔ خبر: 25485 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان مطرح كرد:

اتخاذ تمهیدات ویژه برای بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده/ برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات بانکی بازسازی به ۱۵۰۰ واحد

داریوش نصر مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان با اعلام اینکه برنامه‌ریزی شده برای بازسازی یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در بافت فرسوده استان تسهیلات بانکی پرداخت شود گفت: ۵۰۰ واحد در محدوده بافت فرسوده آذربایجان غربی آماده دریافت تسهیلات بانکی ویژه بازسازی و نوسازی شهری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان گفت: تمهیدات ویژه ای برای بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده استان اندیشده شده است.

داریوش نصر با اعلام اینکه برنامه ریزی شده برای بازسازی یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در بافت فرسوده استان تسهیلات بانکی پرداخت شود، افزود: ۵۰۰واحد از این تعداد آماده دریافت تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین است.

وی به اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های مختلف بازآفرینی شهری در بافت فرسوده آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: توانمندسازی بافت های فرسوده در قالب احداث کتابخانه عمومی، فضای سبز و خانه های محله اجرا می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان،   اجرای طرح های بازآفرینی شهری را در سه محور بافت فرسوده، سکونتگاه های غیررسمی و اماکن تاریخی معرفی کرد و گفت: سه هزار و ۶۳ هکتار بافت فرسوده در  آذربایجان غربی شناسایی شده، بنابراین ۱۱ درصد مساحت شهری استان را در برمی گیرد.

نصر با بیان اینکه ۲۳۴ هزار نفر جمعیت در بافتهای فرسوده استان سکونت دارند، اظهار کرد: ۲/۴ درصد کل مساحت بافتهای فرسوده کشور در استان آذربایجان غربی قرار گرفته است.

این مقام مسئول همچنین از انجام مطالعات بافت فرسوده در ۱۰ شهر استان خبر داد و تصریح کرد: ۶ طرح مطالعه بافت فرسوده در مرحله تهیه و تصویب، پنج شهر در مرحله تهیه برنامه و ۳۷ شهر استان دارای محدوده بافت مصوب بافت فرسوده است.

نظر شما