شناسهٔ خبر: 25554 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد:

معادن به تکلیف قانونی خود در قبال ترمیم و بهسازی راه‌های روستایی عمل کنند/ ۱۸ پروژه مشترک سیستم توزین از مبدا معادن بین وزارتخانه‌های راه و صنعت

سید حسن میرشفیع سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه «بار سنگین‌تر از حد مجاز ماشین‌های حمل مواد از معادن به راه‌های روستایی آسیب جدی وارد می‌کند» گفت: طبق قانون، معادن مکلف به پرداخت بخش مشخصی از درآمد خود برای انجام عملیات زیربنایی همان شهرستان هستند؛ در حالی که این کار به صورت مرتب و کافی انجام نمی‌شود.

سید حسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر راهکارهای جلوگیری از تخریب راه‌های روستایی از طریق تردد ماشین‌های حمل مواد معدنی اظهار داشت: طبق قانون معادن مکلف به پرداخت بخش مشخصی از درآمد خود برای انجام عملیات زیربنایی همان شهرستان هستند.

وی افزود: درصد مشخص شده از درآمد معادن در قانون به اندازه کافی و مرتب دریافت نمی‌شود و به تبع راه‌های روستایی شهرستان‌های مشرف به معادن نیز از آن منتفع نمی‌شود.

سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه «راه‌های روستایی بر اساس استاندارد ترافیک روستاها ساخته می‌شوند» تصریح کرد: بار سنگین‌تر از حد مجاز معادن به راه‌های روستایی آسیب جدی وارد می‌کند. به همین خاطر چند پیشنهاد به وزارت صنعت، معدن، تجارت ارائه شد.

میرشفیع با اشاره به این پیشنهادها بیان داشت: اولین پیشنهاد استفاده از قانون بهره‌مندی از درآمد معادن بود که با توجه به وضعیت فعلی رکود بازار نمی‌توان به مالکان معادن فشار وارد کرد. پیشنهاد دوم مبنتی بر توزین ماشین‌های حامل مواد معدنی از مبدا بود تا بتوانیم علاوه بر دریافت حق بهره‌برداری از معادن، بارهایی با تناژ غیرمجاز را کنترل کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: طبق توافق میان وزارتخانه‌های صنعت و راه، قرار شد سیستم توزین از مبدا معادن به صورت مشارکتی و سرمایه گذاری در راه هایی که تمرکز معادن در آنها وجود دارد انجام شود و تا کنون ۱۸ پروژه مشترک در این زمینه در دست اجرا است.

سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مشکلات تخریب راه‌های روستایی از طریق ماشین‌های معادن با حمل تناژ غیرمجاز همچنان برطرف نشده و باقی مانده است، یادآور شد: در صورت عملیاتی شدن منابع مشخص شده در قانون بهره‌برداری از معادن، می‌توان به بهبوذ کیفیت و افزایش ایمنی راه‌های روستایی مشرف به معادن کمک کرد تا مشکلات کاربران راه‌های روستایی برطرف شود.

نظر شما