شناسهٔ خبر: 2560 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

راه در رسانه‌ها:

مجوز افزایش سرعت قطارهای باری صادر شد/سرعت غیرمجاز٬ علت اصلی مرگ در جاده‌ها

راهداری سهم ایران در تولید صنایع دریایی٬ افزایش سرعت قطارهای باری و اختلافات تردد ترانزیتی ایران و ترکیه از مهمترین موضوعات حمل و نقلی رسانه‌ها در 24 ساعت گذشته بودند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گزیده اخبار به شرح زیر است:

-مدیرعامل سازمان بنادر: سهم ایران در تولید صنایع دریایی جهان ۰.۲۵ درصد است(ایرنا)

محمد سعید نژاد،‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی سهم ایران در تولید صنایع دریایی را نسبت به سهم جهان اکنون حدود ۰.۲۵ درصد ذکر کرد و گفت: آمارها موجود نشان می دهد که هم اکنون تولید صنایع دریایی کشور حدود ۱۰۱ تن است که ۴۱ درصد آن مربوط به تولید کشتی های متوسط و کوچک و ۶۰ درصد دیگر به تولید کشتی های بزرگ است.

-مجوز افزایش سرعت قطارهای باری صادر شد(تسنیم)

حسین عاشوری، معاون سیر و بهره‌برداری راه‌آهن از صدور مجوز افزایش ۳۰ کیلومتری سرعت سیر قطارهای باری در شبکه ریلی کشور خبر داد و گفت:‌ با هماهنگی صورت گرفته با صاحبان بار تاکنون ۲۰ قطار برنامه‌ای در شکبه تعریف شده است

- با توجه به اختلافات ترانزیتی ایران و ترکیه؛‌ باز هم ایران کوتاه آمد( ایسنا)

گزارش-با نزدیک شدن به سومین ماه از آغاز اختلافات ترانزیتی با ترکیه، حتی ورود معاون وزیر حمل ونقل این کشور به خاک ایران نیز کمکی به بهبود اوضاع نکرد تا این بار نیز ایران مجبور به کوتاه آمدن شود.

-هر روز ۵۰ انسان در تصادفات رانندگی کشور جان می‌بازند/‌ علت اصلی مرگ: سرعت غیرمجاز(فارس)

گزارش- فعلاً سالانه ۱۸ هزار نفر در سوانح رانندگی جان می‌بازند و این به معنای کشته شدن روزانه ۵۰ نفر در تصادفات است. روزانه ۸۳۰ نفر هم مصدوم و نقص عضو می‌شوند و این روند هر روز ادامه دارد./

برچسب‌ها: