شناسهٔ خبر: 25607 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بازدید رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای از وضعیت پایانه مرزی سرخس

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه از امكانات و وضعیت پایانه مرزی سرخس بازدید كردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مهندس داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان ضمن بازدید از پایانه مرزی سرخس، عملكرد این پایانه را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

وی در بازدید از پروژه پل مرزی سرخس با بیان موقعیت خوب این مرز كه موجب افزایش میزان ترانزیت كالا از این مرز شده  گفت: برخی موانع دراین مرز باعث ایجاد مشكلاتی برای رشد میزان ترانزیت كالا گشته كه امیدواریم با پیگیری‌ها و همكاری‌ با كشور تركمنستان به زودی برطرف شود.

مهندس كشاورزیان با اشاره به مزیت‌های ۲۴ ساعته شدن مرز سرخس اظهار داشت: رانندگان ترانزیت برای ورود به كشور به جهت تسریع و تسهیل امور مربوطه این مرز را انتخاب می‌كنند.

وی خاطر نشان كرد : خوشبخانه امكانات خوبی در پایانه مرزی سرخس استقرار دارد و به رغم مشكلات پل مشترك مرزی فعلی ، در سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۳۸ دستگاه كامیون از طریق این مرز به كشور وارد و ۱۵ هزار و ۸۰۴ دستگاه نیز خارج شده است، ولی احداث پل جدید كه در حال ساخت است قطعاً در سهولت و سرعت ترددها تاثیر خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ملاقات هفته جاری با رئیس گمركات دولتی تركمنستان درتهران روند همكاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای بین دوكشور جمهوری اسلامی ایران و تركمنستان را رو به رشد ارزیابی كرد.

بر اساس این گزارش ، مدیركل دفترترانزیت و پایانه‌های مرزی ، مدیركل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان و مدیركل حمل ونقل و پایانه‌های استان خراسان رضوی مهندس كشاورزیان را در این بازدید همراهی می‌كردند.

نظر شما