شناسهٔ خبر: 25633 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

افزایش چشمگیر صادرات از بندر شهید باهنر به بنادر عمان

محمد محسنی قلعه قاضی مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر گفت: در سال گذشته و چهار ماهه سال جاری مبادلات اقتصادی به بنادر صحار، مسقط، صلاله و خصب رشد چشمگیری گرفت و در مجموع ۳۱۷۹۰ تن کالا به بنادر آن کشور صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد محسنی گفت: در راستای تحقق مصوبات و تفاهم نامه ای مشترک دو دولت ایران و عمان، راه اندازی خط گردشگری دریایی عمان از طریق بندر خصب در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از ابلاغ مصوبه راه اندازی خط یاد شده و افزایش سطح همکاریهای اقتصادی درحوزه دریایی بندر شهید باهنر و بنادر تابعه جاسک و سیریک با برنامه ریزی دقیق، در سال گذشته و چهار ماهه سال جاری مبادلات اقتصادی به بنادر صحار، مسقط، صلاله و خصب رشد چشمگیری گرفت و در مجموع ۳۱۷۹۰ تن کالا به بنادر آن کشور صادر شد.

مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر وشرق استان هرمزگان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد مدیران و فعالان اقتصادی بخش غیر دولتی و دولتی عمان تصریح کرد: تمهیدات حضور فعالان و تجار ایرانی در حوزه دریایی و بندری آن کشور فراهم شده و کارهای اجرایی آن از طریق اداره کل امور اقتصادی، مشاور اقتصادی استاندار و سازمان صنعت و معدن درحال پیگیری است.

محسنی با تاکید بر اقدامات و مصوبه های هیئت های اقتصادی وتجاری دو کشور برای راه اندازی خط گردشگری دریایی عنوان کرد : پس از ابلاغ مصوبه این بندر با پیگیری و اعلام آمادگی سرمایه گذاری به منظور همکاری با شرکت حمل و نقل دولتی NFC عمان، کاربررسی و شناسایی ظرفیت گردشگری را آغازکرد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی شرکت گردشگری (بنام آفتاب نیلگون بندرعباس) برای نمایندگی شرکت NFC اظهار کرد: وب سایت فروش بلیط و خدمات جانبی به صورت اینترنتی و الکترونیکی طراحی و دفتر استقرار نیروهای خدماتی به شرکت واگذار شده است، که به محض اعلام تاریخ دقیق راه اندازی و افتتاح، سایر اقدامات مرتبط نیز انجام خواهد شد.

مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر در پایان گفت: امید است با راه اندازی خط گردشگری، کمک بزرگی به احیاء وتقویت این ظرفیت ها شود و برای استمرار و تقویت این اقدام همکاری و مساعدت تمام ارگانها و سازمانهای ذیربط در دو کشور ضرورت دارد.

نظر شما