شناسهٔ خبر: 25646 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ميرجعفريان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

اتمام پرونده مسکن مهر ایلام تا پایان سال ۹۵/ تحویل ۱۲۰۰ واحد مسکن مهر در هفته دولت/ وجود ۵۵۰ هکتار بافت فرسوده در استان ایلام/ جزئیات اقدامات موثر در حوزه بازآفرینی شهری

کمال الدین میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به واحدهای تحویل داده شده مسکن مهر، گفت: از کل واحدهای مسکن مهر استان تا به حال ۱۵ هزار و ۵۴ واحد تحویل داده شده است و ۱۲۰۰ واحد مسکن مهر در هفته دولت تحویل داده می‌شود.

سيدكمال الدين ميرجعفريان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعبت پرونده مسکن مهر استان ایلام گفت: ما درمجموع ۱۸ هزار و ۱۳۴ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و زیر آن داریم که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۱۳ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بوده و ۴ هزار و ۷۶۳ واحد زیر ۲۵ هزار نفر همچنین هزار و ۶۵۸ واحد در بافت‌های فرسوده بوده است.

وی اشاره به واحدهای تحویل داده شده مسکن مهر کرد و افزود: از تعداد کل واحدهای مسکن مهر استان تا به حال ۱۵ هزار و ۵۴ واحد تحویل داده شده است. نکته دیگری که قابل ذکر است تحویل ۱۲۰۰ واحد از واحدهای مانده مسکن مهر استان در هفته دولت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: حدود ۲ هزار واحد باقی می‌ماند که به دلیل وجود مشکلات زیرساختی امید است تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری برسد. قابل ذکر است که این واحدهای مانده مربوط یه شهرستان‌های دهلران و موسیان است.

ميرجعفريان با بیان اینکه خدمات زیرساختی مناسبی برای سایت‌های مسکن مهر در استان صورت گرفته گفت: کارهای زیادی انجام گرفته است مانند اینکه در تمام سایت‌ها آسفالت‌های معابر به خوبی انجام شده اگر بخواهیم آمار بدهیم حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: در بحث رونمایی مسکن مهر سازه‌هایی از جمله مسجد، مدرسه، ساخت پارک و فضای سبز همچنین ساخت مجتمع‌های تجاری و اداری از جمله کارایی است که برای مسکن مهر استان صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام درباره وضعیت بافت های فرسوده استان گفت: ما کلا ۵۵۰ هکتار بافت فرسوده مصوب شده در شهرهای ایلام، ایوان و ابدانان داریم و الان هم سه شهرستان دیگر با مجموع ۱۸۰ هکتار که در دست مطالعات و تصویب نهایی طرح بازآفرینی است.

ميرجعفريان با اشاره به بازآفرینی شهری و سکونتگاه های غیررسمی افزود: در شهرستان های ایلام و ایوان حدود ۲۰۰ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهر وجود دارد و در شهر ایلام سه محله شناسایی شده که در حال پیگیری رفع مشکل سکونتگاه های غیررسمی است.

وی به اقدامات انجام شده در شهر ایلام برای بازآفرینی شهری پرداخت و گفت: ما یک سالن ورزشی و آسفالت معابر محلات مورد هدف را انجام دادیم همچنین یک کتابخانه و درمانگاه افتتاح کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: تسهیلاتی که برای بازفرینی بافت‌های فرسوده از سال ۸۷ تا ۹۳ ارائه شده در مجموع هزار و ۶۴۸ فقره بوده است اما از سال ۹۳ تا به حال هزار و ۳۰۰ فقره برای بافت‌های فرسوده از سوی متقاضیان درخواست داده شده است.

نظر شما