شناسهٔ خبر: 25671 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزير راه و شهرسازی در گفتگو با پایگاه خبری تشريح كرد:

مزايای انتزاع حوزه راهداری از ادارات كل استان‌ها/ امکان اعمال مدیریت از سوی سازمان راهداری و ادارات کل/ پيگيری افزايش سهم بخش راهداری از اسناد خزانه/ تعریف نظام حمل و نقل یکپارچه بر اساس اندیشه ایران‌شهری

آخوندی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «انتزاع حوزه راهداری از ادارات كل راه و شهرسازی و الحاق آن‌ها به ادارات كل حمل‌ونقل و پایانه‌های سراسر كشور امکان اعمال مدیریت برای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و هم ادارات کل راه و شهرسازی را در پی خواهد داشت» گفت: ادارات کل بايد جدی‌تر به حوزه توسعه حمل و نقل یکپارچه و ارتباط آن با شهرسازی وارد شوند.

عباس آخوندی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری راه و شهرسازی با اشاره به تصمیم اخير مبنی بر انتزاع حوزه راهداری از ادارات كل راه و شهرسازی و الحاق به ادارات كل حمل‌ونقل و پایانه‌های سراسر كشور اظهار کرد: این اقدام به طور حتم دستاورد روشنی در بر خواهد داشت. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مرکز، قدرت سیاست‌گذاری و اجرای تصمیمات را دارد، اما تصمیمات این سازمان در استان‌ها دو پاره می‌شود که اين مسئله برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشکل‌ساز بوده است.

وی افزود: نکته بعدی نیاز به یک اداره کل راه و شهرسازی برای رسیدگی به مسائل کل راه و شهرسازی است؛ درحالی که اکنون این ادارات کل درگیر رسیدگی به امور راهداری و نگهداری جاده‌ها هستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش وسیع بخش راهداری در ادارات کل راه و شهرسازی گفت: به دلیل وجود کار سنگین راهداری، ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها با گرفتاری‌های بسیاری در  برنامه‌ریزی شهرسازی، مسکن و راه‌سازی مواجه هستند.

آخوندی بابیان اینکه «این سیاست روشنی است که سازمان‌های مرکزی باید ادارات کلی با کارکرد مشابه در استان‌ها داشته باشند تا بتوانند اعمال سیاست کنند» تصریح کرد: این موضوع جدیدی نیست و کاملا اثبات شده است، اما متاسفانه مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود.

وی با توجه به امکان اعمال مدیریت از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ادارات کل راه و شهرسازی بیان داشت: با انتزاع حوزه راهداری از ادارات كل راه و شهرسازی و الحاق آن‌ها به ادارات كل حمل‌ونقل و پایانه‌های سراسر كشور، ادارات کل راه و شهرسازی در خصوص توسعه شهرسازی، مسکن و حمل و نقل، همچنین توسعه حمل و نقل یکپارچه و ارتباط آن با شهرسازی می‌توانند حضور بهتر و جدی‌تری داشته باشند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه «باید برای همه شهرها تعریفی درست داشته باشیم و بر اساس اندیشه ایران‌شهری نظام حمل و نقل یکپارچه و محلی را تعریف کنیم» گفت: یکپارچه دیدن نظام حمل و نقل در کشور، ارایه تعریفی جامع از نظام حمل و نقل از سوی وزارت راه و شهرسازی، بهسازی بافت‌های ناکارآمد با تمرکز بر ارائه خدمات و توجه به محله محوری از جمله اقداماتی است که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و سازمان‌هایی که در استان‌ها تشکیل شده‌اند دستیابی و اجرای کامل آن را در استان‌ها پیگیری و اجرایی خواهند کرد.  

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سهم اندک بخش راهداری از اسناد خزانه خاطرنشان کرد: از سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور افزایش سهم راهداری از اسناد خزانه درخواست کرده‌ایم و پیگیری جدی‌تری خواهیم داشت و امیدواریم اين سازمان نیز توجه جدی‌تری به این مساله داشته باشد.

نظر شما