شناسهٔ خبر: 25718 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

همایش مرمت معماری و مقاوم‌سازی بناها‌ی‌تاریخی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

پوستر همایش مرمت معماری و مقاوم‌سازی بناهای‌تاریخی با محوریت مقاله و در سه محور مرمت معماری و مقاوم‌سازی بناهای‌تاریخی، ساختار و سازمان در مقاوم‌سازی بناهای‌تاریخی و مقاوم‌سازی بناهای‌تاریخی و زلزله ۲۵ تا ۲۸ مهرماه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین همایش بین‌المللی مرمت معماری و مقاوم‌سازی بناهای تاریخی با محوریت مقاله ۲۵ تا ۲۸ مهرماه سال جاری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود. اولین همایش مرمت معماری و مقاوم سازی بناهای تاریخی در سه محور؛ مرمت معماری و مقاوم سازی بناهای تاریخی، ساختار و سازمان در مقاوم‌سازی بناهای تاریخی و مقاوم‌سازی بناهای‌تاریخی و زلزله برنامه‌ریزی شده است.

محور اول این همایش یعنی مرمت معماری و مقاوم سازی بناهای تاریخی در هشت بند و شامل ارزش‌های فرهنگی تاریخی در مرمت و مقاوم سازی، ارزش‌های معنوی و کاربردی در مقاوم سازی، نقش کاربری‌های موزه‌ای و عملکردی در مرمت و مقاوم سازی، فن‌آوری‌های جدید در مقاوم‌سازی، تجارب انجام یافته در مرمت و مقاوم سازی، مقاوم‌سازی گونه‌های مختلف معماری (پل، خانه، بازار، کاروانسرا، کارخانه و... و.)، مقاوم سازی در مقیاس شهر، بافت و مجموعه‌های تاریخی و شیوه های مداخله و مصالح نوین مورد استفاده در مرمت و مقاوم سازی است.

محور دوم این همایش نیز که به ساختار و سازمان در مقاوم سازی بناهای تاریخی اختصاص یافته شامل جایگاه مقاوم‌سازی بناهای ارزشمند تاریخی- فرهنگی در مقررات ملی ساختمان، جایگاه جامعه مشاوران و پیمانکاران در توسعه مقاوم‌سازی، توالی منطقی در تهیه- ارزیابی- تحلیل و طراحی پروژه مقاوم سازی، نظام مهندسی و مرمت و مقاوم‌سازی، جایگاه و نقش سازمان‌های مداخله‌گر در مقاوم‌سازی(میراث فرهنگی، شهرداری، راه و شهرسازی، عمران و بهسازی و... و.) است.

همچنین محور سوم اولین همایش بین‌المللی مرمت معماری؛ مقاوم‌سازی بناهای تاریخی و زلزله شامل جایگاه تخصص‌های مختلف در مقاوم سازی بناهای تاریخی، روش‌های حفاظت در برابر زلزله و درس‌های آموخته‌شده از زلزله‌های اخیر است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌توانند مقالات خود را حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری به دبیرخانه همایش بین المللی مرمت معماری و مقاوم سازی بناهای تاریخی به نشانی تبریز، میدان ساعت، خیابان مصلی، مقصودیه، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ارسال کنند. گفتنی است اعلام نتایج داوری هفته اول مهرماه اعلام می شود و همایش طی ۳ روز و از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه برگزاری می شود. /

نظر شما