شناسهٔ خبر: 25745 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با استفاده از ۵۰ دستگاه تردد شمار صورت می‌گیرد:

رصد اطلاعات تردد ۲۵ محور مواصلاتی چهارمحال و بختیاری به‌صورت آنلاین

ترددشمار با استفاده از ۵۰ دستگاه تردد شمار، اطلاعات تردد ۲۵ محور مواصلاتی چهارمحال و بختیاری به‌صورت آنلاین رصد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های چهارمحال و بختیاری، مرکز مدیریت راه‌های استان با هدف کنترل و مدیریت ترافیک و حمل‌ونقل جاده‌ای، برون‌شهری، جمع‌آوری و تجزیه تحلیل داده‌های سیستم حمل‌ونقل هوشمند (ITS)، با استفاده از فناوری جدید در زمینهٔ پردازش اطلاعات، ارتباطات و کنترل ترافیک امکان تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و سازوکارهای حمل‌ونقلی را فراهم نموده است.

منوچهر سلمان زاده مديركل حمل‌ونقل و پایانه‌های چهارمحال و بختياری در این خصوص گفت: به‌منظور اطلاع از وضعيت ترافیک يكپارچه جهت رفع گره‌های ترافيكی نگهداری و ایمنی محورهای استان مركز مديريت راه‌های استان تصاوير دریافتی از دوربین‌های نظارتی نصب‌شده در ۱۵نقطه از محورهای مواصلاتی استان را به‌صورت آنلاین دریافت، ضمن هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط نظیر پلیس‌راه، اداره کل راه و شهرسازی و سایر ادارات ارسال می‌نماید.

وی با اشاره به دستگاه‌های تردد شمار آنلاین گفت: تعداد ۵۰ دستگاه تردد شمار، اطلاعات تردد ۲۵ محور از محورهای مواصلاتی استان را به‌صورت آنلاین به اين مركز ارسال می‌کند که پس از انجام تحلیل‌های ترافيكی، اطلاعات از طریق نمابر و سیستم پيامك به مدیران ارشد استان و سایر كاربران و دستگاه‌های ذی‌ربط ارسال می‌شود و از ابتدای امسال تاكنون بیش از ۱۰۰هزار وسيله نقليه از محورهای استان تردد نموده است كه محور شهرکرد به سورشجان و بالعکس بيشترين حجم تردد را داشته است. هم‌اکنون متوسط سرعت محورهای استان ۸۳ کیلومتر بر ساعت است.

مديركل حمل‌ونقل و پایانه‌های چهارمحال و بختياري بابیان اینکه دوربین‌های ثبت تخلف سرعت به‌طور شبانه‌روزی تخلفات رانندگی را ثبت می‌کنند، گفت: تعداد ۴ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت در محورهای مواصلاتی استان نصب و به بهره‌برداری رسیده است و تا تابستان سال ۹۶ محورهای شهرکرد_ اصفهان و محور شهرکرد بروجن_ لردگان نیز به این دوربین‌ها مجهز خواهند شد.

سلمان زاده به سيستم توزين در حال حركت اشاره کرد و گفت: این سیستم مطابق با آخرین فناوری‌های روز دنیا و با هزینه ۸ میلیارد ریال و باهدف ثبت تخلف اضافه تناژ ناوگان عبوری در محور بروجن_ لردگان نصب و در حال بهره‌برداری است.

برچسب‌ها:

نظر شما