شناسهٔ خبر: 25749 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک معاونین و مدیران کل استان‌ها مطرح شد:

روایت میرشفیع از معجزات معاونت راه روستایی/ با تغییر چارت آمدم و با تغییر چارت رفتم/ پیگیر مطالبات پیمانکاران هستم/ شرایط راه‌های روستایی بهتر خواهد شد

سید حسین میرشفیع سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با اعلام کاهش تلفات در جاده‌های روستایی و افزایش ۹۲ درصدی برخورداری روستاییان از راه‌های اسفالته طی هفت سال اخیر، واگذاری نگهداری راه‌های روستایی به سازمان راهداری کشور را موجب بهبود وضعیت روستاییان دانست و با خداحافظی از این معاونت، گفت: با تغییر چارت آمدم و هم اکنون با تغییر دوباره چارت رفتنی شدم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید حسین میرشفیع در آخرین روز کاری معاونت راه و روستایی با تشکر از همه کسانی که یاری دهنده این معاونت در طول خدمت وی بودند، گفت: حوزه راه و روستایی روزهای تلخ و شیرین زیادی داشت و تجربه خوبی بود و کارنامه خیلی خوبی برای ما در وزارت راه و شهرسازی به جای گذاشت.

وی با بیان اینکه آن زمان با یک تغییر چارت این معاونت تاسیس و مسوولیت آن به بنده داده شد، گفت: با تغییر چارت آمدم و هم اکنون با تغییر دوباره چارت رفتنی شدم.

وی در خصوص نحوه شکل‌گیری معاونت راه و روستایی، توضیح داد: آن زمان این امکان وجود داشت که فقط با تغییریک چارت  و ابلاغ حکم، معاونت راه و روستایی تشکیل شود. جلسه معارفه اینجانب هم بدون جلسه تودیع برگزار و به محض تحویل حکم در اتاقی نشستیم و کارها را شروع کردیم طوری که همکاران ما نمی‌دانستند اصلا معاونتی تشکیل شده است.

میرشفیع به ارایه آماری از وضعیت روستاهای کشور قبل و بعد از تشکیل این معاونت پرداخت و گفت: آن زمان هفتاد هزار کیلومتر راه آسفالته روستایی داشتیم و تقریبا هفتاد درصد جمعیت روستایی از آسفالت برخوردار بودند. البته آماری که به ما دادند کمتر بود اما اعتقاد داریم اشتباهی انجام شده بود و این رقم از ۵۷ درصدی که ارایه می‌شد بیشتر بود و به هفتاد درصد می‌رسید . در حال حاضر ۱۰۵ هزار کیلومتر راه آسفالته روستایی داریم و ۹۲ درصد جمعیت روستایی کشور برخوردار از راه آسفالته هستند.

وی با بیان اینکه آن زمان تلفات جاده‌ای در راه‌های روستایی ۲۴۰۰ نفر در سال بود که به هزار نفر کاهش پیدا کرد، گفت: برای ارتقای ایمنی، همه همکاران ما در استان‌ها زحمات زیادی کشیدند.

میرشفیع با اعلام اینکه در دو سال اخیر برای روکش آسفالت راه‌های روستایی حرکت جدی و خوبی انجام شد، گفت: در برخی از استان‌ها کارهایی که انجام شده است را اعلام نمی‌کنند تا بتوانند از اعتبارات استفاده کنند و کمک‌های بیشتری صورت بگیرد؛ در واقع  بیشتر کار می‌کنند اما کمتر گزارش می‌دهند و این از معجزات معاونت راه و روستایی است. اینطور است که آمار عملکرد در ادارات کل راه‌های روستایی برعکس است.

بدون نگرانی با تغییر چارت رفتنی شدیم و آرام آمدیم و آرام هم می‌رویم

میرشفیع با اعلام اینکه هم اکنون با تکمیل جی‌آی‌اس راه روستایی اطلاعات دقیقی در سطح کشور داریم، گفت: می‌خواهم از همه کسانی که در این هفت سال و نیم خدمت بنده، کمک رسان بودند تشکر کنم. بدون نگرانی با تغییر چارت رفتنی شدیم و آرام آمدیم و آرام هم می‌رویم.

وی با توضیح اینکه در یک سال اخیر خیلی تلاش کردیم که مطالبات راه و روستایی تامین شود گفت: نمی‌توان موضوع را با جنجال پیگیری کرد؛ در پرداخت مطالبات راه‌های روستایی تا جایی که توان داشتم موضوع را پیگیری کردم تا لااقل اسناد خزانه برای مطالبات راه و روستا داده شود.

وی با اعلام اینکه کماکان در شرکت ساخت در خدمت شما عزیزان هستم، توضیح داد: در حوزه احداث راه‌های روستایی و پروژه هایی که جنبه احداثی داشته باشند مثل روکش آسفالت راه‌های روستایی اعتبارات مصوب را ادامه خواهیم داد.

بازدهی در زمینه نگهداری راه‌های روستایی درپی این تغییر بهتر خواهد شد

میرشفیع با بیان اینکه از قبل هم امکاناتی برای نگهداری راه‌های روستایی نداشتیم، تصریح کرد: با استفاده از امکانات ادارات کل و اعتبارات استانی این کار انجام می‌شد. کماکمان این وضع ادامه دارد منتهی زیر نظر آقای کشاورزیان و با مدیریت وی که بسیار هم فعال هستند. تشکیلات سازمان هم برای این کار ساخته شده است و حتما بازدهی ما درنگهداری راه‌های روستایی درپی این تغییر بهتر خواهد شد چرا که ما پشتیبانی قوی برای نگهداری راههای روستایی نداشتیم و الان با همت آقای کشاورزیان شرایط برای روستاییان در حوزه نگهداری راه‌های روستایی بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: اما در حوزه ساخت راه های روستایی بر اساس این مصوبه زیر نظر شرکت ساخت خواهد بود که از حسن اتفاق در هیات مدیره شرکت ساخت در خدمت هستیم و هر تصمیمی که آقای اخوندی در خصوص مصوبات امسال بگیرند در شرکت ساخت قابل پیگیری است. در عین حال باید بگوییم اعتبارات امسال قابل اجرا است.

وی با این قول که مطالبات پیمانکاران را کماکمان پیگیری می‌کنم  و بدهی به استان‌ها را خواهیم پرداخت، گفت:جای هیچ  گونه نگرانی نیست؛ البته خوش به حال آنهایی که ابلاغ اعتبارات در چند ماه اخیر داشتند. برای ادامه کار هم اگرچه از نظر سازمانی مستقیم در خدمت شما نیستیم اما از نظر دوستی در خدمت شما هستیم و امیدواریم مجدد بنده را برای همه سختی هایی که دادیم و گرفتاری هایی که ردپای ما در ادارات کل شما گذاشته و بدهی پیمانکاران حلال کنید.

نظر شما