شناسهٔ خبر: 25759 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی مازندران خبر داد:

تهیه ۲۳ طرح جامع شهری در شهرهای مازندران

علی ثباتی مدیر شهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی مازندران از بررسی و مطالعات تهیه ۲۳ طرح توسعه و عمران (جامع) و تفضیلی در شهرهای استان توسط این مدیریت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران، علی ثباتی ضمن اعلام این خبر افزود: این مدیریت در حال حاضر اقدامات وسیع و گسترده‌ای را در خصوص طراحی و تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی در شهرهای استان در دست تهیه دارد.

ثباتی تصریح كرد: طرح توسعه و عمران (جامع) شهرهای بهشهر، قائمشهر، بابل، امیرکلا، ساری و فریدونکنار در دست تهیه بوده که از این میان طرح جامع شهرهای ساری و فریدونکنار تصویب و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: طرح جامع تفضیلی شهرهای دابودشت، بهنمیر، سرخرود، کیاکلا، چمستان، کیاسر، مرزن آباد، رینه، گزنک و گتاب توسط شواریعالی شهرسازی و معماری ایران تصویب و طرح‌های شهرهای سورک، شیرگاه، پل سفید، زیرآب، نشتارود، شیرود، سلمانشهر،کلارآباد، عباس آباد، خرم آباد و فریم در دست تهیه است.

ثباتی اضافه کرد: طرح تفضیلی تعدادی از شهرها از جمله نکا، ساری، نور، رویان، ایزدشهر، کلاردشت و فریدونکنار در دست تهیه است.

مدیر شهرسازی راه و شهرسازی استان افزود: تعیین كاربریها، نحوه استفاده از اراضی، تعیین محدوده و حریم شهر، سطوح خدمات عمومی شهر، تعیین میزان تراكم جمعیت، تراكم ساختمانی و تنظیم و تعیین شبكه معابر اصلی شهری از دیگر اهداف تهیه طرح‌های جامع تفصیلی است.

ثباتی در خصوص دیگر اقدامات در دست اجرای این مدیریت گفت: در حال حاضر طراحی شهری شهرهای سادات شهر، نوشهر، آمل و بابل نیز توسط این مدیریت در دست تهیه است.

نظر شما