شناسهٔ خبر: 25765 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مديريت و منابع وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

اصلاح و ابلاغ ساختار جدید ستاد وزارت راه و شهرسازی/ اصلاح ساختار ادارات کل راه و شهرسازی ظرف دو ماه آینده/ انتقال بودجه راهداری از ادارات کل به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای/ مدیران‌کل استان‌ها در این مقطع هیچ تغییر مدیریتی نکنند

سید سعید علایی معاون توسعه مديريت و منابع وزارت راه و شهرسازی از ابلاغ ساختار جدید ستاد وزارت راه و شهرسای خبر داد و گفت: همزمان با انتزاع بخش راهداری از وظایف ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، نگهداری راه‌های روستایی نیز به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها و مدیریت بخش ساخت راه‌های روستایی نیز به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل از سوی ستاد وزارت راه منتقل شد. البته امور اجرایی ساخت آن‌ها از سوی ادارات کل پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سيد سعيد سيد‌علايی معاون توسعه مديريت و منابع وزارت راه و شهرسازی در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی با مدیران کل استان‌ها در خصوص موضوع انتزاع بخش راهداری از ادرات کل و الحاق به ادارات کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان‌ها اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی اداری به تاریخ ۹۵/۴/۶ قرار است وظایف راهداری ادارات کل استان‌ها به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انتقال پیدا می‌کند.

وی افزود: پیرو این مصوبه هم‌زمان با انتزاع بخش راهداری از وظایف ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، نگهداری راه‌های روستایی نیز به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها و مدیریت بخش ساخت راه‌های روستایی نیز به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل از سوی ستاد وزارت راه منتقل شد. البته امور اجرایی ساخت آن‌ها از سوی ادارات کل پیگیری و دنبال خواهد شد.

معاونت توسعه معاونت و منابع از ابلاغ ساختار جدید وزارت راه و شهرسازی ه به امضای وزیر راه و شهرسازی و معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور رسید است، خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع اصلاح ساختار ادارات کل راه و شهرسازی پرداخت و گفت: این مساله در دستور کار ستاد وزارتخانه قرار گرفته و کارگروهی برای اصلاح ساختار ادارات کل استان‌ها تشکیل شده است و ظرف دو ماه آینده اصلاح ساختار ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها را نهایی و ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به تعیین و تکلیف ضوابط اجرایی انتقال بودجه بخش راهداری تاکید کرد: باید بودجه هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بخش راهداری ادارات راه و شهرسازی استان‌ها به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی افزود: مدیران کل راه و شهرسازی به هیچ وجه در این مقطع نسبت به تغییر مدیریتی اقدام نکنند، زیرا انتصاب مدیران جدید برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دردسرساز می‌شود و از طرفی فرد قبلی از تجربه کافی در زمینه راهداری برخوردار است که باید به این موضوع نیز توجه شود.

سیدعلایی خاطرنشان کرد: اقدامات اداره کل راه و شهرسازی با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بایستی بر اساس مصوبه شورای عالی اداری و ضوابط اجرایی بودجه سال ۹۵ و دستورالعملی که با امضای مقام عالی وزارت به استان‌ها ابلاغ شده است، خواهد بود.  

نظر شما