شناسهٔ خبر: 25766 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تردد بدون محدویت خطوط کشتیرانی معتبر در بنادر ایران/ شناسایی ایستگاه‌ای گردشگری دریایی در سواحل خزر/ ارتقای طرح همیار ناجی در سواحل تحت پوشش بندر امیرآباد/ افزایش چشمگیر صادرات از بندر شهید باهنر به بنادر عمان

گزارش آخر هفته  تردد بدون محدویت خطوط کشتیرانی معتبر در بنادر ایران، شناسایی ایستگاه‌ای گردشگری دریایی در سواحل دریای خزر ، ارتقای طرح همیار ناجی در سواحل تحت پوشش بندر امیرآباد از مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

 

محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

یکسال پس از توافق هسته ای، پروژه خرید تجهیرات بندری به عنوان بزرگ ترین پروژه دولت و کشور درمرحله اجرا قرار دارد.

در پی ایجاد گشایش در کشور و بنادر تجاری ناشی از توافقات هسته‌ای، هیچ تحریمی در بنادر ایران وجود ندارد، و تردد بدون محدویت شناورهای بزرگ و خطوط کشتیرانی معتبر دنیا در بنادر ایران جریان دارد.

محمد محسنی مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر

در سال گذشته و چهار ماه سال جاری مبادلات اقتصادی به بنادر صحار، مسقط، صلاله و خصب رشد چشمگیری گرفت و در مجموع ۳۱۷۹۰ تن کالا به بنادر آن کشور صادر شد.

امید است با راه اندازی خط گردشگری از بندر باهنر به عمان کمک بزرگی به احیاء و تقویت این ظرفیت ها شود و برای استمرار و تقویت این اقدام همکاری و مساعدت تمام ارگانها و سازمانهای ذیربط در دو کشور ضرورت دارد.

علی خدمتگذار مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد

طرح همیار ناجی به صورت داوطلبانه در سواحل تحت پوشش امیراباد درحال اجرا است  و تیم همیار ناجی بندرامیرآباد هفته گذشته جان دو گردشگر اصفهانی که در حال شنا در محدوده فرح آباد ساری بودند نجات داد.

محمد مهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر

بندر خارگ از مهم‌ترین بنادر کشور در حوزه صادرات است به‌گونه‌ای که بیشترین نفت خام صادراتی کشور از این بندر مهم و استراتژیک بارگیری می‌شود.

برای نخستین بار پس از برجام نفتکش‌ها با پرچم کشورهای مختلف وارد بندر خارگ شدند و پس از بارگیری به مقاصد مورد نظر حرکت کردند.

سیاوش رضوانی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران

برای توسعه گردشگری دریایی با بررسی ایستگاههای موجود و شناسایی ایستگاههای جدید، برای جذب بخش خصوصی فراخوان داده می شود.

یکی از اولویت های سازمان بنادر ودریانوردی توسعه گردشگری دریایی در سواحل دریای خزر است. براین اساس در استان مازندران، برای انتخاب مکانها وایستگاهها اصلی که تورهای گردشگری بتوانند در آن اقامت کنند، بازیدهای از سوی مدیران اداره کل بنادر نوشهر انجام شد.  

برای اینکه سرمایه گذار بتواند مجوزهای لازم وهمچنین امکاناتی مورد نیاز خود را دریافت کنند بازدیدی از مکان های ساخته شده در سواحل مازندران انجام شد و در دستور کار سازمان قرار گرفت.

با توجه به اینکه سرمایه گذاران ایرانی در قسمت هایی از سواحل همچون سلمان شهر و رامسر سرمایه گذاری کرده اند، اما متاسفانه خیلی با برنامه ریزی انجام نشده است و امیدواریم این فعالیت ها سامان دهی شود.

نظر شما