شناسهٔ خبر: 25810 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات جلسه بازآفرینی پایدار شهری در سیستان و بلوچستان

مسعود مالکی جلسه بازآفرینی پایدار شهری به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، به ریاست دکتر کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در محل دفتر جلسات ایشان جلسه بازآفرینی پایدار شهری با موضوع دفاع از مواضع استانی در خصوص مناطق حاشیه شهرها و اعتبار ردیف ملی و دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات و حداکثر رقم بودجه استانی در این خصوص با حضور فرمانداران، مدیران کل، شهرداران ۵ شهر استان، مهندس مصطفایی مدیرکل دفتر ستاد بازآفرینی شهری شرکت عمران و بهسازی، دکتر فردانش، دکتر زاهدی نیا، دکتر مرتضوی کارشناسان و مشاورین طرح تهیه و اجرای تنظیم سند جامع ، سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های مختلف مردمی تشکیل شد.

مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از اهداف مهم این جلسه اقدام مشترک تنظیم سند جامع بازآفرینی پایدار شهری استان است که تمامی دستگاه‌های و سازمان‌های مرتبط با این طرح باید در کنار هم با تبادل افکار و اندیشه‌ها در تحقق این سند مهم همگام و همسو حرکت نموده تا به نتایج خوب و ارزنده‌ای در طی پروسه شش ماهه برسیم.

مصطفایی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری شرکت عمران و بهسازی اظهار داشت: شورای اجتماعی محلات که مورد تأئید شورا و شهرداری زاهدان به تأئید و تصویب ستاد استانی بازآفرینی برسد و به فرماندان و شهرداران شهرهای کنارک، ایرانشهر، چابهار، زابل جهت اجرایی شدن این شورا ابلاغ شود.

وی افزود: کلیه شهرداری‌های شهرهای چهارگانه مثل شهرداری زاهدان ۳۰ درصد اعتبارات با تصویب شورای شهر را به سامان‌دهی سکونتگاه‌های حاشیه شهرها اختصاص دهند.

مصطفایی بیان داشت: فرمانداران و شهرداران پروژه های تحریف شده و مصوب برای حاشیه شهرها را طی نامه ای به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان جهت درج در برنامه ۹۵ و تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال نمایند.

وی ادامه داد: فرمانداران شهرداران کنارک، ایرانشهر، چابهار، زابل ستاد شهرستان بازآفرینی شهری را برای توجیه اعضاء در خصوص برنامه جامع مدیریت و هماهنگ دستگاه‌ها جهت ساماندهی حاشیه شهرها تشکیل دهند.

لازم بذکر است جلسه بازآفرینی پایدار شهری در خصوص حاشیه نشینی شهر زاهدان قبل از شروع جلسه فوق در دفتر مدیرکل راه و شهرسازی استان به ریاست ایشان با موضوع و دستور کار توزیع برنامه یکپارچه توسعه فضایی پایدار، توضیح در خصوص بخش‌های تدوین برنامه، تدوین بیانیه و ارائه چشم انداز مشترک برگزار شد.

نظر شما