شناسهٔ خبر: 25813 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس از بندر بوشهر

بازدید حجت الاسلام خدری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از بندر بوشهر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، در ابتدای این بازدید محمدمهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان ضمن خیر مقدم به مقام بازدید کننده و هیات همراه، به ارائه توضیحاتی درخصوص طرح و توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین و برنامه‌های آتی این اداره کل در بنادر تابعه پرداخت. همچنین در ادامه بازدید میهمانان با حضور در برج کنترل ترافیک دریایی از نزدیک در جریان میزان پیشرفت و اقدامات صورت گرفته در جزیره نگین و نحوه عملیات بندری در این بندر قرار گرفتند.

بنچاری در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین اعلام داشت: پیشرفت‌های مطالعاتی که زمان بیشتری را می‌طلبند خوشبختانه در دو فاز به پایان رسیده است و در خصوص پایانه کانتینری با چند مرحله‌ای کردن انعقاد قرارداد و ساخت این ترمینال قصد داریم فضایی رقابتی و فرایند ساخت را به شدت تسریع نماییم و به روز شمار بهره‌برداری از پروژه بندری نگین پایبند و متعهدیم و تلاش می‌کنیم فاز اول آن که اسکله کانتینری است زودتر از زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به پیشرفت ۱۸ درصدی طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین گفت: در اجرای پایانه کانتینری در این جزیره ۳۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود که ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر دربندر بوشهر سالانه به یک میلیون تی.ایی.یو کانتینر افزایش می‌یابد.

در ادامه بنچاری در جلسه‌ای که با حضور نماینده مردم در مجلس برگزار شد، ضمن ارایه‌ای در خصوص طرح‌های توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری در بنادر تابعه استان بوشهر، گفت: استان بوشهر با وجود ۹۳۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۱ بندر تجاری، بیشترین وابستگی اقتصادی را به دریا و دریانوردی دارد و این موضوع نگاه ویژه نمایندگان و مسئولان استان را به این بخش طلب می‌کند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بندر بوشهر کمترین فاصله را تا شهرهای بزرگ کشور از قبیل تهران، اصفهان و شیراز دارد، نیاز است متناسب با توسعه بندر بوشهر، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی استان با حمایت و تاکید نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در استان تسریع شود تا شاهد شکوفایی و رونق هر چه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی با محوریت دریا در استان باشیم.

در ادامه حجت الاسلام خدری ضمن تقدیر از زحمات مسئولین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: تاکنون کارهای بسیار خوبی در توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی در بنادر استان صورت گرفته و بنده نیز  آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری با مدیران این اداره کل در راستای رشد و ارتقای بنادر استان اعلام می‌دارم.

نظر شما