شناسهٔ خبر: 25903 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کالا مطرح كرد:

جزئيات بیست‌ودومین آزمون تاسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی/ تصحیح مکانیزه پاسخنامه‌ها/ اعلام نتایج از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان راهداری

بازدید عطرچیان با اشاره به برگزاری بیست و دومین آزمون تاسیس شرکت های حمل و نقل بین المللی گفت: ایجاد شرایط فعالیت برای كسانی كه تجربیات ارزنده، معلومات علمی مورد انتظار و آشنایی وآگاهی كامل به موضوع ترانزیت و علاقمندی به سرمایه‌گذاری در این بخش را دارند از اولیت‌های مهم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است كه بدین سبب در مدت كمتر از ۶ ماه این آزمون مجدداً برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای محمد جواد عطرچیان مدیركل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان با اشاره به برگزاری بیست و دومین آزمون متقاضیان تاسیس شركتهای حمل‌ونقل بین‌المللی كالا اظهار داشت: برگزاری این آزمون مطابق برنامه ریزی انجام شده در شش ماهه اول سال جاری نقش مهمی در فرآیند شكل گیری این بخش از حرفه فوق را بر عهده دارد. همچنین ایجاد شرایط فعالیت برای كسانی كه تجربیات ارزنده، معلومات علمی مورد انتظار وآشنایی وآگاهی كامل به موضوع ترانزیت و علاقمندی به سرمایه‌گذاری در این بخش را دارند از اولیت‌های مهم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است كه بدین سبب در مدت كمتر از ۶ ماه این آزمون مجدداً برگزار گردید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تمامی مراحل ثبت نام، كارت ورود به جلسه، اطلاع رسانی آزمون متقاضیان از طریق اینترنت انجام گردید و پاسخنامه‌ها نیز به صورت كاملاً مكانیزه تصحیح خواهد شد.   در آزمون فوق مدت زمان پاسخگویی ۳۰ دقیقه بیشتر از دوره های گذشته منظور گردیده و سطح سوالات نیز به نحوی بوده است كه برای افرادی كه اطلاعات علمی و كاربردی مناسب، آشنایی و اطلاعاتی در زمینه حمل‌ونقل بین‌المللی كالا داشتند آزمون مناسبی بود.

مدیركل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی با بیان اینكه سازمان در جهت ایجاد رقابت سالم و اصولی در بین علاقمندان و متقاضیان فعالیت در حرفه حمل‌ونقل بین‌المللی تلاش می کند، گفت: این گام از طریق برگزاری دو نوبت آزمون در‌سال و انتخاب افراد واجد شرایط در عین مساوات و عدالت برداشته می شود.

 عطرچیان با اشاره به لزوم توجه به موضوعات مهم و متعددی از قبیل اسناد حمل‌ونقل، سازمان‌های بین‌المللی حمل‌ونقل، مسایل گمركی، مقررات حمل‌ونقل بین‌المللی كالا، سیستم‌های بسته‌بندی، تخلیه و بارگیری كالاهای خطرناك، جنبه‌های بیمه حقوقی و مالی اداره شركت‌ حمل‌ونقل تصریح کرد: متقاضیان تاسیس شركتهای حمل ونقل بین‌المللی كالا باید به طور كامل به این مسائل اشراف و آگاهی داشته باشند، زیرا سوالات آزمون در زمینه های یاد شده از سوی اساتید مرتبط تنظیم و طراحی گردیده است.

وی باتاكید بر موقعیت ویژه جمهوری اسلامی ایران و بهترین مسیرهای ترانزیتی در منطقه به لحاظ علاقمندی كشورها و تجار و بازرگانان جهت ترانزیت كالاهای خود از قلمرو كشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۱۱  میلیون تن كالا از طریق مرزهای ایران ترانزیت گردید كه هم اكنون با اقدامات گسترده روند رو به رشدی دارد و شركتهای حمل‌ونقل‌ بین‌المللی فعال در كشورمان نیز به امور مهم صادرات، واردات و ترانزیت با جدیت تمام به صورت كاملاً حرفه‌ای مشغول هستند كه نشان از تخصصی بودن این بخش دارد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کالا در خصوص اعلام نتایج آزمون نیز گفت: مقرر است در كمترین زمان ممكن اسامی كسانی كه نمره  حد نصاب را آورده و جزء قبول شدگان می‌باشند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان  اعلام گردد.

این گزارش می افزاید داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به اتفاق معاون حمل‌ونقل و تنی چند از مدیران سازمان با حضور در محل برگزاری آزمون از روند آزمون بازدید و با تعدادی  از شركت‌كنندگان ازنحوه  ثبت نام، مراحل برگزاری و شرایط و سطح  سوالات گفتگو كردند.

نظر شما