شناسهٔ خبر: 25978 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مطرح کرد:

ضرورت تقویت صنعت ناوبری فرودگاهی/ توجه ویژه دولت تدبیر و امید به صنعت فرودگاهی و تجهیز زیرساخت‌ها/ پسابرجام فرصت خوبی برای نوسازی صنعت هوانوردی است

رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران می‌گوید در اوج ترافیک سفرها، ما به نقاط ضعف زیرساختی در فرودگاه‌های کشور پی بردیم و اگر این ضعف‌های زیرساختی حل نشود، در سنوات آینده صنعت حمل و نقل هوایی به عنوان شریان اصلی اقتصادی با مشکل مواجه می‌شود و در عین حال تاکید دارد که باید از موقعیت پسابرجام برای تقویت این بخش استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت الله مه آبادی گفته است: تاکنون مذاکرات زیادی با سرمایه گذاران خارجی برای توسعه زیرساخت ها و نوسازی ناوبری ها و رادارها در فرودگاههای کشور انجام شده است. برخی از این مذاکرات نیز به صدور موافقتنامه ها منجر شد که با رایزنی ها و بررسی همه جانبه به دنبال انعقاد قرارداد برای اجرای کار هستیم.

رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور گفت : ما برای انعقاد قرارداد با شرکت های سرمایه گذار خارجی برای توسعه زیرساخت ها هیچ گونه عجله ای نداریم و قراردادها را براساس مصالح ملی تنظیم و امضا می کنیم .

وی افزایش آمار پروازهای داخلی و خارجی را از مزیت های اصلی ناشی از لغو تحریم ها در صنعت هواپیمایی و فرودگاهی کشور اعلام کرد و افزود : با لغو تحریم ها برای نخستین بار در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیک پروازی برای ما قابل لمس شد. همچنین در اوج ترافیک سفرها، ما به نقاط ضعف زیرساختی در فرودگاه های کشور پی بردیم و اگر این ضعف های زیرساختی حل نشود، در سنوات آینده صنعت حمل و نقل هوایی به عنوان شریان اصلی اقتصادی با مشکل مواجه می شود.

نوسازی رادارهای فرودگاهی دراولویت اول

مه آبادی گفت که تحریم چندین ساله مشکلات زیادی را در حوزه زیر ساخت راداری و اتوماسیون اداری فرودگاه های کشور و به طور کلی در صنعت ناوبری فرودگاهی ایجاد کرده بود و دولت های سازنده نیز به دلیل تحریم حاضر به همکاری برای نوسازی نبودند.

وی با بیان اینکه پسابرجام موقعیت خوبی را ایجاد کرد تا بتوانیم این حوزه ها را نوسازی و بازسازی کنیم و قراردادهایی در زمینه نوسازی راداری با شرکت های سازنده امضاء کنیم گفت:تا نیمه نخست سال آینده اجرای طرح نوسازی رادارهای فرودگاهی در فرودگاه های کشور به پایان می رسد.

وی افزود : برای حوزه اتوماسیون اداری فرودگاه های کشور نیز توافقاتی انجام شده که پس از تکمیل نوسازی و بازسازی رادارهای فرودگاه، این حوزه نیز در دستور کار قرار داده می شود.

رئیس هیات مدیره فرودگاههای کشور گفت که با تلاش متخصصان داخلی در مدت تحریم بخش راداری و اتوماسیون اداری به خوبی مدیریت شد و در واقع پسابرجام فرصت خوبی برای نوسازی رادارها و اتوماسیون اداری در فرودگاه هاست.

وی افزود : متاسفانه به دلایل مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا پیش از دولت تدبیر و امید به زیرساخت‌های فرودگاهی کشور بی توجهی زیادی شده بود و برخی از مشکلات زیرساختی نیز از این بی توجهی ایجاد شده است.

مه آبادی گفت : در دولت تدبیر و امید توجه خوبی به صنعت فرودگاهی و تجهیز زیرساخت ها شده و با همکاری مجلس شورای اسلامی قوانین خوبی برای توسعه زیرساخت ها به تصویب رسیده است .

بر اساس گزارش ایرنا ، وی دریافت مطالبات فرودگاه ها از شرکت های هواپیمایی، حذف خدمات رایگان فرودگاه ها به برخی نهادهای دولتی و عمومی و آزاد سازی نرخ بلیت را از جمله مهم ترین کمک های دولت و مجلس شورای اسلامی به تامین زیرساخت های فرودگاهی دانست.

نظر شما