شناسهٔ خبر: 25997 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حسین اسفندیاری خبر داد:

سیاست‌گذاری‌های جدید برای انتقال پروازهای مهرآباد به امام/ استفاده از فرودگاه مهرآباد برای اهداف خاص و پروازهای تجاری

حسین اسفندیاری قائم‌مقام مدیر عامل شرکت فرودگاه ها می گوید زیر ساخت های فرودگاه امام برای انتقال پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد به این فرودگاه هنوز آماده نیست با این حال از فرودگاه مهرآباد در آینده تنها برای خدمات خاص به مشتریان خاص استفاده خواهد شد.

حسین اسفندیاری قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص اخبار مربوط به انتقال بخشی از پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی، گفت: زیر ساخت های فرودگاه امام برای انتقال پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد به این فرودگاه هنوز آماده نیست و امکان اجرایی شدن این طرح طی بیست سال آینده و با تکمیل زیرساخت های فرودگاه امام ممکن است.

وی با اعلام اینکه برای انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد به امام خمینی﴿ره﴾ نیازمند سیاست گذاری های جدیدی هستیم و هنوز این طرح تهییه نشده است، توضیح داد: با توجه به فاصله کم فرودگاه مهرآباد از شهر در ابتدا باید مشخص شود کدام پروازها به فرودگاه امام انتقال پیدا کند.

اسفندیاری با اعلام اینکه فرودگاه مهرآباد یک فرودگاه گران است و از آن به عنوان فرودگاه تجاری با اهداف خاص یاد می شود، گفت: نوع خدمات و نرخ پروازها از فرودگاه مهرآباد باید متفاوت باشد.از فرودگاه مهرآباد باید برای مشتریان خاص، ایرلاین های خاص و اهداف خاص  استفاده شود آن هم با یک سقف مشخص حمل و نقل مسافر.

وی در این باره توضیح داد: نرخ ارایه خدمات،نوع خدمات و نرخ پروازها در فرودگاهی که در ۴۰ کیلومتری شهر است با فرودگاهی که در داخل شهر است تفاوت دارد و بر همین اساس فرودگاه مهرآباد به عنوان فرودگاهی گران در اینده فقط صاحب ایرلاین هایی است که بر اساس اولویت های خود این فرودگاه را برای نشست و برخاست هواپیماهای خود انتخاب می کنند.

قائم‌مقام مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها اضافه کرد:به طور کلی در اهداف کلی فرودگاه های بزرگ دنیا است که شهرهای بزرگی که صاحب دو یا چند فرودگاه هستند یک فرودگاه معمولا بار عمده ای از پروازها را به دوش می کشد و فرودگاه دیگر برای اهداف خاص و پروازهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرد و بر همین اساس می گوییم برخی از مقاصد پروازی باید در فرودگاه مهراباد انجام شود. منتهی انجام این مهم زمان بر است و فعلا به مرحله اجرا نرسیده است.

نظر شما