شناسهٔ خبر: 26006 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تشریح کرد:

خط کشی ۲۰۰۰ کیلومتر از راه‌های کرمانشاه/ نصب ۱۰ کیلومتر نیوجرسی مفصلی و لولایی/ اجرای عملیات به منظور ارتقای ایمنی راه‌ها تا پایان سال ۹۵

 عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه جزییات اقدامات راهداری استان را در صورت تامین اعتبار و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی استان تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، عبدالله بهادری گفت: در صورت تامین اعتبار با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی استان، اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، از آغاز فصل تابستان امسال تاکنون ضمن اجرای عملیات روکش با هزینه معادل ۵۰۰  میلیون تومان، بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و بزرگراهی را خط کشی کرده است و این در حالی است که در صورت تامین اعتبار ۵ میلیارد تومانی تا پایان سال ۹۵، برنامه خط کشی ۲۰۰۰ کیلومتر دیگر از راه‌های حوزه استان را در دستور کار قرار دارد.

بهادری در ادامه تصریح کرد: عملیات نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی لولایی در محور سرد سیر سر میل در مسیر بزرگراه کربلا به گردنه پاتاق هم به پایان رسید و البته این عملیات تا مسیر سرخه دیزه در طول گردنه مذکور تا ابتدای سر پل ذهاب ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این عملیات تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان هزینه داشته و در صورت تامین اعتبار ۲ میلیارد تومانی، نصب نیوجرسی در ۱۰ کیلومتر از راه‌های استان تا پایان سال انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در پایان به برنامه‌ریزی برای روشنایی ۲۰ نقطه حادثه خیز، نصب ۵۰۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی، تعمیر و نصب چراغ های چشمک زن، نصب ۳۰۰۰ عدد تابلوی انتظامی و اخطاری، تهیه و نصب تجهیزات ایمنی، نظیر سرعت گیر، چشم گربه‌ای، سیلندر ترافیکی، بازتاب و ... در برنامه ایمنی راه‌های استان در زمان باقی مانده سال ۹۵ اشاره کرد.

گفتنی است اجرای عملیات مذکور هم نیازمند تامین اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان است.

اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در سال ۹۴ در حوزه راهداری با آسفالت ۳۱۹ کیلومتر راه، ۶۰۰۰ کیلومتر خط کشی، نصب ۴۰ کیلومتر نیوجرسی مفصلی و لولایی، حذف ۱۶ نقطه حادثه ساز، در کنار دیگر عملیات‌های این حوزه با کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به سال‌های گذشته، کارنامه قابل قبولی را همچون دیگر حوزه‌ها ارائه کرده است.

نظر شما