شناسهٔ خبر: 26029 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل جدید فرودگاه‌‌های استان مازندران:

درآمد فرودگاه‌های مازندران در دوسال دوبرابر می شود/ ایمنی پروازها در فرودگاه ساری مستلزم حمایت استانی است/ تکمیل سالن مستقبلین فردوگاه ساری در شش ماه

سعداله وطن‌خواه مدیرکل جدید فرودگاه‌‌های استان مازندران گفت: پیش‌بینی می شود، طی مدت دو سال درآمد فرودگاه‌های این استان به دو برابر برسد و همچنین طی شش ماه ترمینال پروازهای داخلی بهسازی و سالن مستقبلین فرودگاه ساری تکمیل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعداله وطن‌خواه در نخستین مصاحبه خود پس از انتصاب در کسوت مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با اشاره به پتانسیل استان مازندران در صنعت توریسم و وجود گردشگرهای بسیار در این استان بر لزوم تامین ناوگان هوایی کوتاه برد سبک با حمایت بخش خصوصی اظهار کرد: درآمد حال حاضر فرودگاه‌های استان مازندران  ۳۷ میلیارد ریال است و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که خواهیم داشت٬ این میزان درآمد طی دو سال آینده به دو برابر افزایش یابد. 

به اظهار داشت: .

وی در ادامه با توجه به کبود اراضی در فرودگاه‌های این استان بر ضرورت توسعه ایمنی در سه فرودگاه ساری٬ نوشهر و رامسر تاکید کرد و گفت: تامین ایمنی پروازها منوط به تملک اراضی و توسعه فرودگاه مساعدت و همکاری مقامات استانی را می طلبد و با توجه به محدودیت منابع مالی شرکت فرودگاه‌ه٬ برای تملک اراضی فرودگاه‌های این استان که یک پروژه ملی محسوب می‌شود٬ نیاز به کمک و همراهی مسئولان استانی داریم.

وطن‌خواه با اشاره به خریداری دستگاه ILS  برای فرودگاه ساری بیان داشت: لازمه نصب این دستگاه که در شرایط خاص آب و هوایی شمال کشور به خلبان برای فرود کمک می‌کند٬ تملک اراضی در آستانه باند است. همچنین تکمیل پروژه ترمینال مستقبلین پروازهای خارجی و زیارتی٬ جمع‌آوری دکل‌های انتقال نیرو از مسیرهای پروازی و مطالعات توسعه اپرون و سطوح پروازی از جمله اقداماتی است که باید در فرودگاه ساری اجرا شود.

مدیرکل جدید فرودگاه های استان مازندران تملک اراضی و بهره‌بردرای از باند را یکی از مهمترین پروژه ها فرودگاه رامسر عنوان کرد و در ادامه در خصوص فرودگاه نوشهر گفت: این فرودگاه نیاز به افزایش پروازها و توسعه ناوگان هوایی کوتاه‌برد دارد.

وی در پاسخ به پرتال شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مبنی بر اینکه وضعیت حال حاضر فرودگاه‌های استان مازندران را چگونه ارزیابی می‌کند٬ اظهار داشت: در فرودگاه ساری زیرساخت‌های ترمینال و فضا برای آن کم است و باید به دو برابر افزایش یابد که این نیاز به تعاملات استانی و مساعدت مقامات محلی و استانی دارد.

نظر شما