شناسهٔ خبر: 26042 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ادامه بازدیدهای سعید نژاد از بنادر کشور:

سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیاردی بخش خصوصی در بندر خرمشهر/ کلیه مغروقه‌های اروند رود خارج‌سازی خواهد شد

محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در ادامه بازدیدهای میدانی خود به بندر خرمشهر رفته است و با اعلام اینکه در حال حاضر بندر خرمشهر ٤٠ میلیارد تومان پروژه در دست اجرا وجود دارد تصریح کرد: بخش خصوصی نیز در حال سرمایه گذاری ١٢٠ میلیارد تومانی در این بندر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعیدنژاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی بعد از بازدید از پروژه های توسعه ای و عمرانی بندرخرمشهر در جمع خبرنگاران گفت:سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری و پس از رفع تحریم های بنادر ایران و خطوط کشتیرانی اقداماتی را برای توسعه در این حوزه انجام داده است.

وی افزود: بندرخرمشهر به دلیل موقعیت استراتژیک، سابقه تاریخی و نقش آن در توسعه منطقه ای خرمشهر و آبادان می تواند در زمینه افزایش اشتغال و رفاه مردم این منطقه محروم کشور مؤثر باشد.

سعیدنژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر در بندرخرمشهر ٤٠ میلیارد تومان پروژه در دست اجرا وجود دارد تصریح کرد: بخش خصوصی نیز در حال سرمایه گذاری ١٢٠ میلیارد تومانی در این بندر است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این پروژه ها که می تواند در توسعه و افزایش ظرفیت بندر خرمشهر نقش جدی داشته باشد میزان اشتغال هم در این بندر افزایش یابد.

سعید نژاد با بیان اینکه به دلیل موقعیت ممتازی که بنادر ما دارند جاذبه بسیار خوبی برای بخش خصوصی ایجاد کرده اند، گفت: می توان در این مناطق ارزش افزوده ایجاد کرد و با تغییر ماهیت و شکل کالا می توان آن را صادر کرد و یا پس از طی مراحل تشریفات گمرکی وارد کشور کرد که البته این سیاست در مورد بندرخرمشهر در حال اجراست.

وی ادامه داد: به منظور ارتباط بیشتر مردم با دریا و شناخت سابقه تاریخی فعالیت های دریایی کشور، پروژه  ایجاد یک موزه دریایی کشور در بندرخرمشهر را در دست اجرا داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: ساختمان قدیمی بندرخرمشهر با همکاری سازمان میراث فرهنگی در حال تبدیل به موزه دریا و دفاع مقدس است که می تواند نقش جدی برای مردم بویژه دانش آموزان و دانشجویان در زمینه مطالعه و تحقیق فرهنگ و تاریخ دریانوردی ایران داشته باشد.

سعید نژاد با اشاره به اینکه مهمترین پروژه ای که در حال حاضر در بندرخرمشهر مدنظر قرار گرفته شناورسازی مغروقه ها در اروند رود است افزود: ما بر اساس سیاست های دولت میزان فعالیت در این زمینه را افزایش داده ایم و تاکنون ٣١ فروند مغروقه از اروند رود خارج سازی شده که ١٢ فروند آن طی ٣ سال گذشته خارج سازی شده است.

وی عنوان کرد: در این زمینه قرارداد بزرگی در حال انعقاد داریم که امیدواریم طی هفته های آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن آغاز شود که با اجرای این پروژه کلیه مغروقه های اروند رود خارج سازی خواهد شد.

راه اندازی دفتر C.B.C

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص راه اندازی مجدد دفتر مشترک هماهنگی میان ایران و عراق ((C.B.C گفت: برای افتتاح این دفتر مذاکراتی را با عراق داشته ایم و امیدواریم با لایروبی مسیر اروند رود ظرفیت خطوط کشتی هایی که وارد بندرخرمشهر می شوند افزایش یابد و به میزان قبل از جنگ برسد به نحوی که کشتی های بزرگتر بتوانند وارد این بندر شوند.

سعید نژاد تصریح کرد: هدف گذاری ما در خرمشهر این است که بتوانیم کشتی های با ظرفیت ١٥ تا ٢٠ هزار تن را پهلو دهیم و مطمئن هستیم این اتفاق تأثیر زیادی در توسعه منطقه خرمشهر و آبادان خواهد داشت.

وی در خصوص زمان افتتاح دفتر مشترک هماهنگی میان ایران و عراق اظهار کرد: هم اکنون دفتر C.B.C آماده است و دوستان ما از عراق از این دفتر بازدید داشته اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی داشت: مذاکرات ما با طرف عراقی در حال پیشرفت است و امیدواریم طی هفته های آینده بتوانیم بطور رسمی افرادی که از عراق می آیند را در این ساختمان مستقر کنیم و مدیریت مشترکی بر آبراه  اروند داشته باشیم

 به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر، تعمیرات اساسی اسکله های چهار پست، تعمیرات اساسی پسکرانه اسکله های ٢ تا ،٧ ، نصب و راه اندازی سیستم اعلام حریق ، زمینی کردن شبکه هوایی برق و زیرساخت دوربین های مداربسته از جمله پروژه های عمرانی و توسعه ای بندرخرمشهر هستند که سعید نژاد از آن ها بازدید کرد.

نظر شما