شناسهٔ خبر: 26048 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شوش خبر داد:

بهسازی و روکش آسفالت ۴۰ کیلومتر از راه‌های آسیب دیده از سیل در خوزستان

جاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شوش استان خوزستان از بهسازی و روکش آسفالت بیش از ۴۰ کیلومتر از راه‌های آسیب دیده از سیل فروردین ماه امسال در منطقه آهودشت شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، احمد ناصر گفت: طغیان رودخانه دز در فروردين ماه امسال منجر به آبگرفتگی تخریب بیش از ده‌ها کیلومتر راه روستایی در منطقه آهودشت بخش شاوور شده و خسارات جبران ناپذیری به راه‌های ارتباطی وارد کرده است. 

وی افزود: پس از وقوع سیل بلافاصله عملیات بهسازی راه‌های ارتباطی این منطقه با بهره‌گیری از ماشین آلات این اداره آغاز شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شوش گفت: با بررسی و حضور به موقع عوامل راهداری، کارشناسی وضع موجود و برآورد میزان خرابی، تامین اعتبار مصوب شده و آغاز عملیات اجرایی در دستور کار قرار گرفت.

ناصر ادامه داد: علاوه بر عملیات بهسازی و روکش آسفالت مسیر ۱۷ کیلومتری آهودشت، جهت لکه گیری و آسفالت راه‌های شهرستان میزان ۳۰۰ تن قیر اختصاص یافته است.

احمد ناصر با اشاره به حضور مسولين محلی شهرستان، معاونین استاندار، مدیرکل و معاون وزیر راه و شهرسازی در منطقه آهودشت گفت: در پی بازدید میدانی و ارایه گزارش میزان خسارت وارده به راه‌های روستایی، مقرر شد مقدار ۲۰ کیلومتر راه از محل اعتبارات سیل ، بهسازی و روکش آسفالت گرم گردد.

وی افزود: پس از جلسات متعدد با مسئولان مقرر شد مقدار ۲۰ کیلومتر از این راه توسط قرارگاه خاتم بهسازی و روکش آسفالت گرم شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شوش با بیان اینکه مسیر ۱۷ کیلومتری آهودشت علاوه بر عملیات بهسازی و روکش آسفالت گرم ارتقا درجه پیدا نموده و از راه روستایی درجه یک به راه فرعی استاندارد تبدیل می‌شود گفت: محور روستاهای مزرعه که در هنگام بروز سیل چندین روز به زیر آب رفته و روکش آسفالت آن بطور کامل تخریب شده بود از جمله مسیرهایی است که با اولویت بهسازی و روکش آسفالت گرم خواهد شد.

ناصرتصریح کرد: جهت لکه گیری و آسفالت رگلاژی راه‌های شهرستان به میزان ۳۰۰ تن قیر اختصاص یافته است.

طغيان رودخانه دز در اواخر فروردين ماه امسال موجب آبگرفتگی و يا خسارت به ۱۹ روستای شهرستان شوش در شمال استان خوزستان شد.

شهرستان شوش با ۲۲۰ روستا و بيش از ۲۰۰ هزار نفر جمعيت در فاصله ۱۰۰ كيلومتری اهواز مركز استان خوزستان واقع است.

نظر شما