شناسهٔ خبر: 26100 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در نشست با معاول اول رییس جمهوری مطرح کرد:

فعالیت همه کارگاه‌ها با توجه به خشک‌سالی منابع مالی/ از ابتدای امسال پیگیر اسناد خزانه هستم اما هنوز یک ریال وصول نشده است/ پیشنهاد تشکیل نظام سیستم کنترل پروژه/ تاکید بر ادامه جلسات شورای هماهنگی مسکن

نشست وزیر راه و شهرسازی با توضیح شرایط مالی وزارتخانه به معاون اول رییس جمهوری پیشنهاد داد تا برای به نتیجه رسیدن پروژه‌های وزارتخانه یک نظام سیستم کنترل پروژه به ریاست اسحاق جهانگیری یا محمد باقر نوبخت طراحی شود و گفت: باید برای سرپا نگه داشتن کارگاه‌ها در این خشک‌سالی منابع مالی تدابیری اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه مشترک با معاون اول رییس جمهوری که به میزبانی این وزارتخانه تشکیل شد با توضیح اینکه معاونت‌های مختلف وزارتخانه کاملا به حوزه ماموریت خود مسلط هستند و برنامه های خیلی روشنی دارند، گفت: وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه پروژه محور در بخش‌های مختلف است، پروژه، هم نیاز به سیستم‌های مهندسی و کنترل پروژه و هم نیاز به پشتیبانی‌های مالی دارد.

وی با اشاره به شرایط فعلی کشور و با بیان اینکه معاون اول رییس جمهوری به عنوان عضوی از دولت خود مطلع از شرایط است، تصریح کرد: فکر می‌کنم نیاز به تدابیری داریم که بتواند مشکلات را حل کند و کارگاه‌ها را فعال نگه دارد.

آخوندی گفت: علی رغم اینکه تخصیص از خزانه از آبان سال گذشته تاکنون نزدیک به صفر بوده است اما با توجه به اسناد خزانه‌ای که در پایان سال گذشته منتشر شد کم و بیش همه کارگاه ها را فعال نگه داشته‌ایم. این درحالی است که فعال نگه داشتن کارگاه ها در این خشک سالی منابع کار بسیار بسیار پیچیده ای است. من مطمئن هستم که استانداران محترم به شما گزارش داده‌اند که هم درسال گذشته و هم در سال جاری حرکت بلدوزرها و حرکت لودرها و ماشین آلات راهسازی و پروژه های مختلف کاملا مشهود است و الحمدلله علی رغم همه گرفتاری ها تا کنون کارها روی زمین نمانده است.

وی ادامه داد: بنده از آغاز امسال اولین کاری که کردم درخواست و پیگیری اسناد خزانه بود تا فضای کاری را از دست ندهم امروز که ۱۹ مرداد ماه سال ۹۵ است و در خدمت شما هستم برای صدور اسناد خزانه خیلی کارها پیش رفته است اما هنوز یک ریال از اسناد خزانه وصول نشده است.

آخوندی پیشنهاد داد تا برای به نتیجه رسیدن پروژه‌های وزارتخانه یک نظام سیستم کنترل پروژه گذاشته شود و گفت: ما آمادگی داریم که یک نظام کنترل پروژه زیر نظر حضرتعالی یا آقای نوبخت داشته باشیم. در این صورت هم مشخص می‌شود که وزارتخانه چه ضعف‌هایی در کار اجرا دارد و هم معلوم می‌شود سایر نظام های پشتیبانی در چه وضعیتی هستند.

مقام عالی وزارت با اشاره به وضعیت پروژه های مربوط به مسکن، ادامه داد: پیش‌تر دو جلسه برای مسکن برگزار شد که مثمرثمر بود اما ادامه نیافت. بنده می‌خواهم جلسه شورای هماهنگی مسکن هر دو هفته یکبار تشکیل شود تا بتوانیم به تصمیمات واحد و مشخصی برسیم.

آخوندی ادامه داد: در این خشکسالی منابع مالی یا باید مثل دولت قبل به منابع بانک مرکزی متوسل شویم که نمی‌خواهیم ایت اتفاق بیافتد. منابع بودجه‌ای هم که محدود است، بنابراین باید به ابزارهای مالی تنوع ببخشیم و برای این کار نیاز به تصمیم گیری داریم و باید مرتبا تصمیم گیری کنیم. بحث مسکن مهر را می توانیم در این جلسات مطرح کنیم. با این حال در حوزه‌های تخصصی‌تر مثل هوایی، دریایی، ریلی پیشنهاد تشکیل جلسه اختصاصی دارم چرا که این موضوعات ساعت ها بحث و کار دارند و در حوصله این جلسات نیستند.

برچسب‌ها:

نظر شما