شناسهٔ خبر: 26106 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

مشاركت ۳۳۶ نیروی راهدار در طرح راهداری تابستانه استان گلستان

راهداری مدیركل راه و شهرسازی گلستان گفت: ۳۳۶ نیروی راهدار در قالب ۳۱ اکیپ و ۲۹ گشت راهداری در طرح راهداری تابستانی این استان مشارکت دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در گفت و گویی خبری با اعلام اینكه این نیروها و تجهیزات راهداری از ۱۵ تیرماه گذشته در سطح راه‌های استان برای خدمات رسانی به مسافران تابستانی، حضوری فعال دارند، افزود: با تلاش این نیروها از ابتدای آغاز طرح محوری راهداری تابستانه تاكنون ۷۲ فقره سرعت گیر آسیب دیده در سطح راه‌های استان اصلاح شده و نصب ۱۳۷ چشم گربه‌ای و میله ترافیكی و ۲۸ مورد بنر و پارچه نوشته با هدف آماده سازی راه‌ها و محورهای شریانی استان انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینكه تمام اقدامات انجام شده و در دست انجام به منظور آماده سازی جاده‌هایی ایمن برای سفرهای تابستانی هموطنان است، آشكارسازی ۴۷ نقطه پرحادثه را یكی دیگر از اقدامات راهداری در جهت افزایش ایمنی راه‌های استان بیان كرد.

مبارك قدم افزود: تجدید و احیای بیش از ۲۰ كیلومتر خط كشی سطح راه‌ها، لكه گیری شش هزار و ۹۷۷ متر مربع آسفالت، ۲۷ هزار و ۲۹۵ كیلومتر رفع افتادگی شانه‌ها، پاكسازی و زیباسازی حدود ۱۰۱ هزار مترمربع از حریم راه‌ها و همچنین علف تراشی و تسطیح حریم بیش از دو میلیون متر مربع راه‌ها از دیگر اقدامات این طرح در مدت یك ماهه محسوب می‌شود.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان گفت: جمع آوری، اصلاح، تعویض و شستشوی تابلوهای فرسوده، مرمت سایه‌بان‌های منصوبه، جلوگیری از فعالیت دستفروشان، احداث كانال و تنقیه و بازگشایی دهانه پل‌ها بخشی دیگر از اقداماتی است كه در این طرح محوری در حال اجراست.

 وی با اشاره به اینكه به دلیل اجرای برخی از عملیات كارگاهی، محدودیت‌های ترافیكی نیز در سطح راه‌های استان اعمال می‌شود، از هموطنان تقاضا کرد که در طول مسافرت، تمام نکات ایمنی را رعایت و به توصیه‌های نیروهای پلیس راه و راهداران مستقر در جاده‌ها به طور کامل توجه کنند.

مبارك قدم از تمام رانندگانی که قصد عبور از مسیرهای مذکور را دارند خواست که ضمن رعایت سرعت مجاز، به علائم جاده‌ای و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیز توجه کامل داشته باشند.

وی بیان کرد: تمام هموطنان می‌توانند از طریق سامانه ۱۴۱ و شماره تلفن ۵-۰۱۷۳۲۲۲۳۱۳۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گلستان، به طور شبانه روزی از آخرین وضعیت راه‌های این استان آگاهی یابند.

استان گلستان بیش از پنج هزار كیلومتر راه دارد كه طرح محوری راهداری تابستانه امسال در سطح یكهزار و ۳۰۰ كیلومتر از محورهای شریانی و اصلی آن در حال اجراست.

نظر شما