شناسهٔ خبر: 26130 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

انتزاع حوزه راهداری از ادارات كل استان‌ها/ امکان اعمال مدیریت از سوی سازمان راهداری و ادارات کل/ تشکیل ادارات کل جدید تا پایان تابستان/ ترمیم حقوق ۱۵ هزار نیروی انتقالی از ادارات کل راه و شهرسازی به راهداری/ روایت میرشفیع از معجزات معاونت راه روستایی

گزارش آخر هفته انتزاع حوزه راهداری از ادارات كل استان‌ها، اعمال مدیریت از سوی سازمان راهداری و ادارات کل، تصویب ضوابط اجرایی تشکیل ادارات کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در دولت و ... از مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

 

اسحاق جهانگیری(متن کامل خبر را در اینجا مشاهده کنید)

وزارت راه و شهرسازی در بخش احداث جاده و آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها نیز طرح‌های مختلفی را پیش بینی کرده است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تکمیل این بخش‌ها نیز صورت گرفته است.

در حال حاضر نیازمند نوسازی ۶۵ هزار کامیون در کشور هستیم که البته این موضوع یعنی بازار بزرگی برای تولید داخلی کشور فراهم شده است و اگر شرکت‌های خودرو ساز دنبال افزایش تولید هستند می‌توانند با تکیه بر این بازار نیز شریک خارجی معتبر برای خود پیدا کرده و نسبت به تولید کامیون اقدام کنند.

داود کشاورزیان معاون وزیر و راه و شهرسازی(متن کامل خبر را در اینجا مشاهده کنید)

حدود ۱۵ هزار نفر از ادارات کل راه و شهرسازی جذب ادارات راهداری می‌شوند اما جای نگرانی بابت دستمزد و حقوق نیست، زیرا در حال حاضر این افراد پایین‌ترین حد دستمزد را دریافت می‌کنند و ترمیم حقوق آنها نیز در نظر گرفته می‌شود.

برخی از مدیران کل راه و شهرسازی برای مدیریت ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انتخاب‌شده‌اند و از وزیر درخواست شده است با انتقال آن‌ها موافقت کند.

تغییر و تحول که همواره در سطوح مدیریتی وجود دارد. در ابتدا به نظر من تمامی مدیران فعلی مسئولیت را ادامه می‌دهند و طبیعی است که موضوع راهداری در انتخاب مدیران کل به‌عنوان یکی از وظایف اصلی دخیل خواهد بود و درعین‌حال حمل‌ونقل نیز تعیین‌کننده است

قرار شد کارهای روزمره در ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مستقر شوند و عملیات سازه‌ای مانند روکش و تقاطع غیرهم‌سطح به ادارات کل راه و شهرسازی ابلاغ شود؛ زیرا در حال حاضر این قبیل کارها در معاونت راه‌سازی ادارات راه و شهرسازی انجام می‌شود.

عباس آخوندی(متن کامل خبر را در اینجا مشاهده کنید)

با توجه به آمار اعلام شده چیزی حدود ۱۰۷۰کیلومتر بزرگراه، ۴۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۲۱ کیلومتر آزادراه را در چارچوب اقتصاد مقاومتی می‌توانیم در سال جاری و اوایل سال آتی به ثمر برسانیم.

به دلیل وجود کار سنگین راهداری، ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها با گرفتاری‌های بسیاری در  برنامه‌ریزی شهرسازی، مسکن و راه‌سازی مواجه هستند.

از سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور افزایش سهم راهداری از اسناد خزانه درخواست کرده‌ایم و پیگیری جدی‌تری خواهیم داشت و امیدواریم اين سازمان نیز توجه جدی‌تری به این مساله داشته باشد.

یکپارچه دیدن نظام حمل و نقل در کشور، ارایه تعریفی جامع از نظام حمل و نقل از سوی وزارت راه و شهرسازی، بهسازی بافت‌های ناکارآمد با تمرکز بر ارائه خدمات و توجه به محله محوری از جمله اقداماتی است که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد

سید حسین میرشفیع معاونت ساخت و توسعه آزاد راه(متن کامل خبر را در اینجا مشاهده کنید)

حوزه راه و روستایی روزهای تلخ و شیرین زیادی داشت و تجربه خوبی بود و کارنامه خیلی خوبی برای ما در وزارت راه و شهرسازی به جای گذاشت.

ر برخی از استان‌ها کارهایی که انجام شده است را اعلام نمی‌کنند تا بتوانند از اعتبارات استفاده کنند و کمک‌های بیشتری صورت بگیرد؛ در واقع  بیشتر کار می‌کنند اما کمتر گزارش می‌دهند و این از معجزات معاونت راه و روستایی است

اما در حوزه ساخت راه های روستایی بر اساس این مصوبه زیر نظر شرکت ساخت خواهد بود که از حسن اتفاق در هیات مدیره شرکت ساخت در خدمت هستیم و هر تصمیمی که آقای اخوندی در خصوص مصوبات امسال بگیرند در شرکت ساخت قابل پیگیری است

نظر شما