شناسهٔ خبر: 26148 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

تشکیل خانه محله اقدامی در بازآفرینی محله‌های هدف ستاد بازآفرینی پایدار است

بافت تاریخی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تشکیل خانه محله را نخستین اقدام در بازآفرینی محدوده‌های مدنظر ستاد بازآفرینی پایدار استان دانست و می‌گوید: بازآفرینی‌ها باید با مشارکت مردم و ارائه خدمات توسط دستگاه‌های مرتبط همراه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، امیر قادری با اشاره به اینکه در این حوزه در ابتدای راه قرار داریم، نهادینه شدن اهداف این ستاد را زمان بر دانست و در عین حال افزود: البته مدیران باید با حساسیت، نگاه و رویکرد جدیدی، اهداف ستاد را به پیش ببرند.

معاون استاندار کردستان تشکیل خانه محله در محلات هدف را نخستین اقدام در بازآفرینی محدوده‌های مدنظر دانست و گفت: بازآفرینی‌ها باید با مشارکت مردم و ارائه خدمات توسط دستگاه‌های مرتبط و با هدف ارتقای شاخص‌های کیفیت زندگی همراه شود.

قادری با بیان اینکه محلات مورد نظر برای بازآفرینی، دارای فرمول‌های مخصوص به خود خواهند بود، تصریح کرد: انتظار و مطالبه استان، آماده سازی و معرفی چندین پروژه در این راستا توسط شهرداری‌ها به منظور ارائه به مسئولان کشوری و با هدف جذب و هزینه کرد اعتبارات در حوزه بازآفرینی شهری است.

وی با یادآوری تعیین شهرهایی در استان کردستان به عنوان پایلوت، این امر را تجربه جدیدی در کل کشور و به همراه برگزاری همایش بین المللی سکونتگاه‌های فقیرنشین شهری به میزبانی کردستان، نشان دهنده فعالیت‌های مثبت ستاد بازآفرینی استان دانست.

قادری افزود: با وجود اعتبارات محدود باید دستگاه‌های مختلف خود را با سیاست‌های ستاد ملی و استانی بازآفرینی هماهنگ کرده و اعتبارات به صورت یکپارچه هزینه شود.

معاون استاندار کردستان گفت: طرح‌های به تصویب رسیده در کمیسیون ماده ۵ باید ملاک عمل شهرداری‌ها در شهرهای استان قرار گرفته و اجرا شوند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه پدیده حاشیه نشینی در تمام نقاط دنیا وجود دارد، افزود: باید با خرد جمعی و استفاده از مشارکت مردم، مشکلات ساکنان این بافت‌ها را به حداقل رساند.

نظر شما