شناسهٔ خبر: 26192 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری خبر داد؛

اعتراض شدید ایران به افزایش ۱۳۰۰ دلاری تعرفه تردد کامیون در مرز ترکمنستان/ اقدام متقابل ایران از فردا

محمد جواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به اعتراض شدید ایران به اقدام ترکمنستان در خصوص افزایش تعرفه تردد کامیون‌های ایرانی از خاک این کشور، گفت:‌ پس از هماهنگی لازم، از فردا تعرفه عبور کامیون‌های ترکمستان از خاک ایران افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدجواد عطرچیان در خصوص اقدام اخیر ترکمنستان در افزایش ۱۳۰۰ دلاری تعرفه کامیونهای ایرانی از خاک این کشور، اظهار کرد:‌ این اقدام دولت ترکمنستان بدون اطلاع و هماهنگی ایران انجام شده و اعتراض شدید طرف ایرانی را به دنبال داشته است.

وی با بیان این‌که نمی‌دانیم دلیل این کار دولت ترکمنستان چیست، تصریح کرد: آنچه مسلم است ترکمنستان بدون اطلاع و هماهنگی با ایران تعرفه تردد کامیونهای ایرانی را ۱۳۰۰ دلار افزایش داده است.

وی با تاکید بر این‌که این گونه سردرگمی در تصمیم‌گیری در حسن روابط ایران با این کشور تاثیرگذار خواهد بود، افزود: با توجه به حسن روابط ایران با سایر کشور، انتظار این گونه اقدامات را نداریم، ضمن آن‌که سریعا اقدام متقابل در دستور قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد:‌ چاره‌ای نداریم جز این‌که اقدام متقابل را با کشور ترکمنستان در دستور کار قرار دهیم، بر این اساس پس از هماهنگی‌ها لازم از فردا اجازه تردد کامیونهای ترکمنسات به سمت ترکیه را نمی‌دهیم، ضمن آ« که تعرفه عبور این کامیون‌ها از جاده‌های کشور را نیز افزایش خواهیم داد.

عطرچیان با بیان این‌که این‌گونه اقدامات بدون دلیل مسبوق به سابقه است، به تسنيم گفت: ترکمنستان همچنین مرز باجگیران را بر روي کامیون‌های ایرانی بسته است که ما هم عینا همین اقدام را انجام داده و یک ذره از از منافع ایران کوتاه نخواهیم آمد.

وی با تاکید بر این‌که مرز باجگیران را روی کامیونهای ترکمنستانی می‌بندیم و اجازه ورود به آنها را نمی‌دهیم، تاکید کرد: پس از هماهنگی‌ با ارگاتن‌های ذی‌ربط از فردا اقدامات متقابل در دستور کار می‌گیرد و از اواسط هفته آینده تعرفه عبور کامیونهای ترکمنستانی از خاک ایران را افزایش می‌دهیم.

نظر شما