شناسهٔ خبر: 26198 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

کمیته آموزش ایکوموس ایران برگزار می‌کند

اهلیت در معماری، تحلیل ساختار تاریخی شهر رشت و شیوه‌های مهندسی‌عمران در حفاظت از بناهای‌تاریخی/ سه سخنرانی در نهمین سالگرد درگذشت بنیانگذار مرمت علمی ایران

پوستر نهمین سالگرد باقر آیت‌الله‌زاده شیرازی بنیانگذار مرمت علمی بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی با سه سخنرانی در موضوع‌های تحلیل اهلیت در معماری، ساختار تاریخی شهر رشت و الزامات کاربست شیوه‌های مهندسی عمران درحفاظت از بناهای تاریخی در مرکز هنرپژوهی نقش جهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کمیته آموزش ایکوموس ایران (شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها) در نهمین سالگرد باقر آیت‌الله‌زاده شیرازی معمار، مرمت‌گر، استاد دانشگاه، چهره ماندگار عرصه معماری، حفاظت و مرمت بناهای تاریخی و عضو پیوسته فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و بنیانگذار مرمت علمی بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی در ایران سلسله سخنرانی‌هایی را همراه با نمایش فیلم برگزار می‌کند.

سخنرانی اول این برنامه با موضوع «اهلیت در معماری» را محمود ارژمند استاد دانشگاه هنر اصفهان انجام می‌دهد. سخنران دوم این نشست بهرخ برومندی است که با موضوع تحلیل ساختار تاریخی شهر رشت صحبت خواهد کرد و در نهایت سخنران سوم این نشست نیز صابر اسدی موضوع الزامات کاربست شیوه‌های مهندسی عمران در حفاظت از بناهای تاریخی را در برنامه سخنرانی دارد.

گفتنی است در این نشست پخش فیلم نیز در برنامه است و علاقه‌مندان می‌توانند سه شنبه ۲۶ مردادماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ به تالار دکتر شیرازی، واقع در خیابان ولی‌عصر، ضلع جنوب غربی پارک ساعی، شماره ۲۱۶۹، فرهنگستان هنر، مرکز هنرپژوهی نقش جهان مراجعه کنند. /

نظر شما