شناسهٔ خبر: 26228 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

آغاز پروژه آسفالت راه روستایی و توریستی درازنو در گلستان

آسفالت مدیركل راه و شهرسازی گلستان گفت: پروژه آسفالت محور روستایی و گردشگری درازنو در شهرستان كردكوی به طول ۴.۵ كیلومتر و با اعتبار هفت میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم به اتفاق فرماندار كردكوی در بازدید از روند اجرای این پروژه گفت: این پروژه از سال ۹۰ با پیش بینی اعتبار ۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اجرا شده اما به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبارات و تاخیر اجرای پروژه، تاكنون ۱۱ كیلومتر آن آسفالت شده و این میزان تا پایان شهریورماه امسال به ۱۵.۵ كیلومتر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: این پروژه در طول ۲۰ كیلومتر از محور درازنو به اجرا درآمده كه از ابتدای پارك جنگلی امام رضا(ع) تا روستای درازنو را در بر می‌گیرد.

مبارك قدم ادامه داد: در صورت تصویب اعتبارات مناسب این پروژه، در كمیته برنامه ریزی شهرستان مقرر شده كه عملیات ترمیم، زیرسازی، بیس و آسفالت محور تا سه راهی رادكان امسال انجام شود.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان تصریح كرد: بعد از اجرای عملیات آسفالت، ایمن سازی و منظرآرایی محور به موازات پیگیری خواهد شد.

وی به اهمیت محور گردشگری درازنو اشاره كرد و گفت: این محور به دلیل استقرار میل تاریخی رادكان، منطقه توریستی جهان نما و قرار گرفتن سایت راهداری هوایی و فرستنده صدا و سیما از اهمیت بسزایی به لحاظ تردد گردشگران و كاربران جاده‌ای برخوردار است.

مبارك قدم افزود: برقراری ارتباط مابین شش روستای حاشیه شهرستان كردكوی از دیگر مزایای اجرای این پروژه است.

شهرستان کردکوی در فاصله ۳۰ کیلومتری غرب گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد و دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منحصر به فرد است.

این شهرستان افزون بر ۲۳۸ كیلومتر از راه‌های استان را تحت پوشش استحفاظی دارد كه بیش از ۱۷۸ كیلومتر آن روستایی است.

نظر شما