شناسهٔ خبر: 26246 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

یک عضو كمیسیون عمران مجلس اعلام کرد:

دست بخش خصوصی برای ورود به حوزه ریلی را باز بگذاریم/ لزوم به‌کارگیری سرمایه برای توسعه خطوط پرسرعت و ناوگان ریلی/ اعلام آمادگی برای حمایت از طرح‌ها و پروژه های ریلی

علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان تاکید کرد: با توجه به بودجه محدود دولت باید دست اندركاران ریلی از حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران آن بخش استفاده كنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسایز به نقل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ علیم یارمحمدی عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید رئیس و اعضای كمیسیون عمران از پروژه های ایستگاه راه آهن خراسان، اعلام كرد: با توجه به بودجه محدود دولت در بخش عمرانی، باید دست اندركاران ریلی از حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران آن بخش استفاده كنند كه این موضوع برای راه آهن خراسان كه حجم زیادی از مسافران را به خود اختصاص داده، یك ضرورت محسوب می‌شود.

وی افزود: قطعا راه آهن خراسان برای افق چشم انداز ۱۴۰۴ برنامه ریزی‌های مدونی را طراحی و تدوین و در راستای اجرای آنها اقدامات بیشماری انجام داده كه قابل تحسین است.

یارمحمدی تصریح كرد: با توجه به حجم بالای تردد مسافران در راه آهن خراسان و جابجایی بالای بار و مسافر نسبت به راه آهن های دیگر، خوشبختانه این اداره كل توانسته به پیشرفت های زیادی در بحث خدمات مسافری، توسعه خطوط، سرعت بالا و ناوگان مناسب دست یابد.

نماینده مردم زاهدان عنوان كرد: خوشبختانه طی بازدیدی كه از راه آهن خراسان به عمل آمد، شاهد پیشرفت و توسعه آن در همه زمینه ها از ایستگاه، خطوط و برنامه‌های در حال اجرا بوده ایم.

وی اضافه كرد: راه آهن خراسان بر اساس یك برنامه بلندمدت، اهدافی طراحی كرده كه امیدواریم بتواند در آینده با مداومت در اجرای برنامه‌ها، به اهداف چشم انداز نزدیك‌تر شود.

عضو كمیسیون عمران یادآور شد؛ امروزه باید كشور به سمت ارتقای سیستم ایمنی در بخش حمل‌ونقلی پیش رود كه این امر مستلزم بكارگیری سرمایه در جهت توسعه خطوط پر سرعت و ناوگان مناسب است.

گفتنی است؛ رئیس كمیسیون عمران ضمن بازدید از پروژه های انجام شده در خصوص طرح توسعه ایستگاه اظهار رضایت و قدردانی و آمادگی خود را برای حمایت از طرحها و پروژه های ریلی اعلام كرد.

نظر شما